JUGAR AMB L'ESPECTADOR A TRAVÉS DE LA COMÈDIA

“Una comèdia en estat pur”. Així defineix Juan Luis Mira Fuga, de Jordi Galcerán, un autor que va d’èxit en èxit amb obres com El mètode Grönholm i Paraules encadenades. Fuga, que es representarà al paranimf de la UA el dijous 15 de maig a les 20.00 h i el 16 de maig a les 12.00 hores, a càrrec de Saineters i Yorick S.C, forma part del cartell de Paranimf Festiu.

Aquesta comèdia, que parla de martingales urbanístiques i comença amb un ministre a punt de suïcidar-se, “juga amb l'espectador, que fins a l'última frase no sap què passa. Darrere està la història d'un polític amb un passat tèrbol”, comenta Mira, per a qui Galcerán “és l'autor espanyol que millor maneja els ressorts de la comèdia”.

L'obra, que es va estrenar en versió castellana amb motiu de l'homenatge a l'autor en la passada edició de la Mostra de Teatre Espanyol d'Autors Contemporanis, es representarà en valencià al paranimf. Segons Mira, “l'obra es va muntar a partir de professionals del teatre de les nostres comarques” i per a ell significa “una aposta molt especial, ja que és un text al qual no es pot dir que no”.

Saineters i Yorick S.C. naix de la fusió de dues companyies alacantines amb més de deu anys de marxa teatral. Ambdues, per separat, han estrenat en la Mostra de Teatre Espanyol d'Autors Contemporanis. Yorick ho va fer primerament amb Bar Baridad, de Javier Monzó, i Saineters amb Paraules encadenades, de Jordi Galcerán. Aquest és el seu primer muntatge en la societat civil que han creat.

Invitacions en la sala Aifos