LA VIOLINISTA YE XIN ACOMPANYARÀ A L'OFUA AL PRINCIPAL

La violinista xinesa Ye Xin, de l'Escola Superior de Música Reina Sofia, acompanyarà l’Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant, en els concerts del 13 de maig a l'auditori de la Casa de Cultura d’Alfàs del Pi i del 14 al Teatre Principal d'Alacant. La solista interpretarà dues de les peces incloses en el repertori d'enguany, Aires bohemis i Fantasia Carmen, ambdues de Pablo Sarasate. El programa es completa amb l’Obertura Egmont de Beethoven i la suite del ballet El trencanous de Čajkovskij.

La intèrpret, de 26 anys, va iniciar la seua formació al seu país d'origen i va continuar al Regne Unit, on es va graduar en el Royal Northern College of Music de Manchester. Des d’aleshores, la seua trajectòria està marcada per alguns dels principals professors del panorama internacional. Ye Xin és alumna de l'Escola Superior de Música Reina Sofia, en la Càtedra de Violí, des de 2005, on es va iniciar amb el professor José Luis García Asensio i actualment continua amb Marco Rizzi. Com a alumna d'aquesta escola, és membre de l'Orquestra de Cambra Siemens, dirigida pels mestres Antoni Ros Marbà, Péter Csaba i Max Valdés. Ha participat en nombroses lliçons i classes magistrals a Canadà, el Regne Unit i l’estat espanyol i ha oferit recitals en diverses sales a la Xina, Espanya i Gran Bretanya, amb el quartet Gilks i el trio Jones. Ha sigut membre de les orquestres simfòniques de l'Òpera i de cambra del Royal Northern College of Music.

En 2003, va ser finalista en el concert audition del Royal Northern College of Music de Manchester i finalista en el premi Paganini de la mateixa escola en 2001. L’any 1998 va participar en el VI Concurs Nacional per a joves violinistes de l’Escola Superior de Música Reina Sofia.

Invitacions: Sala Aifos i Teatre Principal d'Alacant