LA VISIÓ DE LES MESTRES A TRAVÉS DE L'ART

El dijous 22 de maig, la sala Aifos inaugura la mostra “Dones mestres”, comissariada pel professor de la Universitat de València Ricard Huerta, del Grup d'Investigació “Art i Educació”. Aquest projecte intenta aproximar-nos, mitjançant una mirada artística, a la figura de la mestra i treballar el tema de la identitat, segons explica Huerta. Amb una doble vessant plàstica, la de l'artista i la dels alumnes, s'exposen treballs en els quals es plasmen les diverses visions sobre les educadores i es tracta de “trencar estereotips”.

De matí, els alumnes dels centres “El Palmerar” i “Joaquim Sorolla” han sigut convidats a participar en el muntatge, en què han penjat els seus treballs. De vesprada, a les 19.30 h, assistiran a la inauguració oficial, amb la presència del vicerector d'Extensió Universitària en funcions, Jesús Pradells; la degana de la Facultat d'Educació, Rosa Isabel Roig; la vicedegana de Pràctiques i Normalitzacio Lingüística de la Facultat d’Educació, Maria Antònia Cano, i l'autor i comissari de la mostra Ricard Huerta.

L'exposició inclou, per una banda, la sèrie plàstica “L'alfabet dels mestres”, d'oli sobre llenç, realitzada especialment per a la Universitat d'Alacant, on l'autor interpreta les dones de les quals ha après i continua aprenent: artistes, actrius, escriptores, científiques i creadores en general. D’altra banda, els dibuixos dels alumnes dels centres, que representen les diverses visions que els xiquets tenen de les mestres. “M'interessa molt produir com a artista, però en el sentit d'educador. D'aquesta manera, en l'exposició es poden veure tres aspectes diferents: com veiem a les mestres, com les veuen els xiquets i com es veuen elles mateix, ja que descobreixen moltes coses, a través dels dibuixos, en les quals no havien caigut”.

Aquest projecte es va presentar per primera vegada a València en 2006. Al febrer de 2008, l'exposició es va exhibir en la sala Espace Atrium del Parlament Europeu a Brussel•les. En cadascun d'aquests espais, els dibuixos de l'alumnat van correspondre a centres pròxims al lloc on es va exposar. Així s'aconsegueix “integrar els col•legis de la zona en el muntatge expositiu i afavorir una millor connexió entre la sala d'exposicions i els centres educatius”, conclou el professor.

La mostra es podrà veure fins al 17 de juny.