TEMES SOCIALS I MEDI AMBIENT A LA UNIVERSITAT PERMANENT

Els reptes del nou model de família, la conservació i gestió dels recursos naturals i el Seminari Multidisciplinar i Intergeneracional de Voluntariat Social són els temes que la Universitat Permanent de la Universitat d'Alacant proposa per als mesos de maig i juny. Els cicles, que es desenvoluparan en diverses sessions, comptaran amb professorat i ponents tant de la Universitat d'Alacant com d'altres institucions acadèmiques i socials. Una de les cites més esperades és el Seminari de Voluntariat Social, que es durà a terme a partir del 21 de maig. Es tracta d'una proposta adreçada a tota la societat, que pretén esdevenir punt d'unió intergeneracional.

Més informació: 965 90 94 54

Del 12 al 19 de maig, SEMINARI DE CIÈNCIES JURIDICOSOCIALS

“LA FAMÍLIA AVUI: NOVES FORMACIONS, REPTES I DESAFIAMENTS”, a càrrec de Francisco Javier Mira Grau, professor titular de Treball Social i Serveis Socials.

Dates: diluns 12, dimecres 14, divendres 16 i dilluns 19 de maig de 2008
Horari: de 17.00 h a 19.30 h
Lloc: aula 2 de l’aulari III del campus

12 de maig: “La família, l'àmbit de les emocions”
14 de maig: “Passat i present de la família. La realitat espanyola”
16 de maig: “Les relacions pares/fills. Els conflictes en les relacions”
19 de maig: “Problemes i desafiaments de la família actual, amb especial incidència en la violència domèstica: la violència de gènere i la violència cap als majors”

Del 14 al 21 de maig, SEMINARI DE CONSERVACIÓ I GESTIÓ DELS RECURSOS NATURALS

“CONSERVACIÓ D'HÀBITATS NATURALS: XARXA DE MICRORESERVES VEGETALS D'ALACANT”, a càrrec de Manuel Vicedo Martínez, professor d'institut d’ensenyament secundari.

Dates: dimecres 14, divendres 16, dilluns 19 i dimecres 21 de maig 2008
Horari: de 17.00 h a 19.30 h
Lloc: aula 6 (3a planta) de la Seu Universitària d'Alacant

14 de maig: “Les microreserves de flora i el marc legal europeu i en el País Valencià. Aspectes generals”
16 de maig: “Localització i aspectes espacials de les microreserves”
19 de maig: “Caracterització bioclimàtica, distribució espacial i geogràfica de les espècies”
21 de maig: “Anàlisi de microreserves d'Alacant i dels elements singulars de la nostra flora (les orquídies). Descripció i estudi sobre projeccions fotogràfiques”

Entre el 21 i el 31 de maig, SEMINARI DE VOLUNTARIAT SOCIAL

SEMINARI DE VOLUNTARIAT SOCIAL

Dates: dimecres 21, dimecres 28 i dissabte 31 de maig de 2008
Horari: a partir de les 10.00 h
Lloc: Seu Universitària d'Alacant

21 de maig, ponent: Joaquina Murcia Rodríguez, treballadora social i tècnica de CAE UA.
28 de maig, ponents: Esther Gallego Baeza i Irene García-Navas Ortín, tècniques de CAE UA
31 de maig, ponent: Clara Aguado Barahona, psicòloga i tècnic de la Generalitat Valenciana

Per a assistir a aquestes activitats cal inscriure-s a la secretaria de la UPUA (Seu Universitària d'Alacant

MAIG – JUNY: CICLES DECIÈNCIES NATURALS I EXPERIMENTALS

Cicle de conferències sobre aportació de la ciència a la gestió dels recursos ambientals
i l'ordenació del territori, en col•laboració amb la Reial Acadèmia de Ciències

1a sessió: “Per què són importants les aigües subterrànies?”, a càrrec d’Andrés Sahuquillo Herráiz, doctor enginyer de Camins, catedràtic d'Enginyeria Hidràulica de la Universitat Politècnica de València.

Data: dijous 22 de maig de 2008
Lloc: sala Rafael Altamira de Seu Universitària d'Alacant

2a sessió: “L'aigua virtual i la petjada hidrològica d'Espanya”, a càrrec de M. Ramón Llamas Madurga, doctor en Ciències Geològiques, doctor enginyer de Camins, catedràtic emèrit d’Hidrogeologia de la Universitat Complutense.

Data: divendres 30 de maig de 2008
Lloc: Sala multiusos de la Seu Universitària d'Alacant

3a sessió: “Extincions i introduccions: canvis en la diversitat de la biosfera”, a càrrec de Francisco García Novo, catedràtic d'Ecologia de la Universitat de Sevilla, acadèmic numerari de la Reial Acadèmia de Ciències Exactes, Físiques i Naturals.

Data: dilluns 2 de juny de 2008
Lloc: sala Rafael Altamira de Seu Universitària d'Alacant

Per a assistir al seminari, cal inscriure’s a la secretaria de la UPUA (Seu Universitària d'Alacant). Les places estan limitades a la capacitat de les sales i seran assignades per ordre d'inscripció.

Més informació:
Rafael Bernat (tel.: 965 14 5981; fax: 965 14 5989; A/e: upua.sede@ua.es)
C/Ramón y Cajal, 4
03003 Alacant