Kiki D'Aki en la clausura dels cursos d'estiu

Un sopar amenitzat per Kiki d’Akí, servirà d'acte de clausura per als Cursos d'Estiu de la Universitat Rafael Altamira que divendres que ve s'acomiaden fins a juliol de 2009 després de tres setmanes de frenètica activitat docent. Aquest any s'han celebrat 27 cursos de temàtica variada i amb continguts multidisciplinares en els quals s'han matriculat 1.400 alumnes, una xifra lleugerament superior a edicions passades.

A més de les xifres de matriculats i d'haver ampliat la seva presència en diferents municipis de la província, la vuitena edició dels cursos de la Universitat d'Estiu Rafael Altamira s'ha caracteritzat per ser la qual més activitats culturals ha ofert, així com per l'àmplia participació d'alumnes, professors i ponents en les activitats proposades.

El sopar de clausura tindrà lloc demà dijous, dia 24 de juliol, a partir de les 21 hores en la Plaça d'Europa del Campus de San Vicente i serà oferta pel restaurant La Tolla de la Universitat. Aquest és el primer any que la Universitat Rafael Altamira programa activitats d'aquestes característiques en el Campus. La primera va tenir lloc el passat dia 8 de juliol, com obertura dels Cursos d'Estiu i va contar amb l'actuació de l'orquestra iraniana Rastak.

En aquesta ocasió, el sopar estarà amenitzada per Kiki d’Akí, artista procedent de la cridada Moguda Madrilenya, que donarà un repàs a la seva trajectòria musical, iniciada en el grup Les Xineses en 1979, per a culminar en l'avenç d'alguns temes encara inèdits del seu últim treball, que veurà la llum el pròxim mes d'octubre. Kiki d’Akí, que participa com ponent en el curs Moguda (s) dones: música i trasgresión en la Transició Espanyola, ha apuntat aquest matí en una roda de premsa oferta en la Universitat d'Alacant, que si bé la moguda “va ser una reacció a la serietat, un bufo d'aire fresc en aquest ambient tan carca” que regnava a Espanya fins a aquest moment” allò va passar i els seus nous treballs poc o gens tenen d'allò. “No em considero una revival ni busco recuperar una fama que tampoc va ser tal”, explica. “Actualment faig cançons molt sinceres, sense artifici, amb lletres més subjectives que busquen ser interpretades amb lectures personals”. Kiki assegura que la moguda va ser “una oda a la frivolitat en un moment en el qual es donava un brou de cultiu idoni perquè així fora, però d'allò ja no queda gens, excepte, bo, el meu nom”.

Al costat de Kiki d’Akí, actuarà el grup alacantí Lomönaco, que oferirà cançons versionadas dels vuitanta interpretades mitjançant perfomances teatrals. És el que ells mateixos denominen “música electropetardo amb tints dels vuitanta”.

Especialment pensada per a professors, ponents, alumnes i personal dels Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant, el sopar contarà amb l'assistència de la vicerectora d'Extensió Universitària, Josefina Bueno, així com una nodrida representació de l'equip de govern de la Universitat, a més del director gerent de la Fundació de la Universitat d'Alacant, Manuel Bravo, el president del Consell d'Alumnes, Cristian Sirvent, el director del Secretariat de Cultura, Carles Cortés, i el coordinador acadèmic de la Universitat d'Estiu Rafael Altamira, José Ramón Belda.