DANSA I EXPRESSIÓ CORPORAL

Aprendre i conèixer el propi cos i les seues possibilitats a través del moviment, i manifestar amb aquest emocions i sentiments és la pedra angular del Taller de Danza y Expresión Corporal, que s’impartirà en la Seu Ciutat d’Alacant del 13 d’octubre al 6 d’abril, dirigit per Cruz Vicedo Fuster.

El taller, de contingut teoricopràctic, parteix d’un programa que integra diferents àrees de coneixement i dels principis bàsics de la dansa clàssica, moderna, expressió corporal i treball fonorespiratori. Segons comenta Vicedo, “aproximar-se a diverses matèries permet confeccionar una programació que servisca perquè cada persona trobe dins seu emocions i sentiments que li permeten gaudir amb l’activitat”.

El curs començarà amb una introducció entorn del cos i la seua actuació, en la qual es tractaran aspectes com l’anàlisi postural i es realitzaran pràctiques de moviment. En la primera part es desenvoluparan temes d’interès com les diferents posicions de peus i braços, i es complementarà amb referències històriques sobre la trajectòria del ballet i la dansa, l’expressió corporal i la mímica, i la nova estètica i creacions d’interès, però sempre amb el suport de la pràctica per a fer més amenes les sessions. “És molt més didàctic parlar de la dansa en l’edat mitjana i aprendre algun ball d’aquesta època”, explica Vicedo.

“També és molt important treballar l’expressió corporal, i ací entra la part emocional, amb la intervenció d’una música, d’un color, d’un sentiment. A més, al final de curs, quan la gent conega totes les possibilitats, muntarem alguna peça contemporània, d’avantguarda”. En relació amb els requisits per a efectuar el taller, la professora afirma que no cal “una formació física específica, sinó ganes de fer coses noves i diferents”.

Punt d'Informació Cultural
ofi.cultura@ua.es