DIALOGAR AL VOLTANT D'UN LLIBRE

Un club de lectura és la reunió d’un grup de persones per a compartir l’experiència de llegir, de dialogar al voltant d’un llibre, conversar sobre els continguts d’aquest i conèixer el punt de vista d’altres lectors. El Secretariat de Cultura de la UA ofereix a totes les persones interessades dos clubs de lectura: “Lecturas y lectores” i “Hablemos de libros”. El primer, coordinat per Concepción Agüero Jiménez, s’impartirà a la Seu d’Alacant, i el segon, impartit per Rafael González, es desenvoluparà a la sala Aifos del campus.
Lecturas y lectores

Amb dos anys d’experiència a les esquenes, la professora Agüero assenyala que “en aquest tipus de taller la gran majoria coincideix que són grans lectors però volen compartir amb uns altres les lectures. Aquest curs, el programa de lectures és de gran diversitat, per a tractar d’obrir horitzons”. En el Club de Lectura de la Seu s’ha proposat un programa que integra títols com Arráncame la vida, d’Ángeles Mastretta, i El último minuto, de l’argentí Andrés Neuman. Segons Agüero, “la primera de les novel·les és molt completa, ja que té com a rerefons la situació sociopolítica de Mèxic, que avança al mateix temps que la vida de la protagonista”. Respecte del volum de Neuman, Agüero destaca que “és un dels escriptors joves els llibres de contes dels quals s’esgoten pel boca a boca”. Uns altres dels llibres inclosos en el programa són Entre limones, de Chris Stewart, i Total Keops, de Jean Claude Izzo.

Hablemos de libros

En el cas del Club de Lectura que s’efectuarà en el campus, algunes de les lectures proposades estan acompanyades de projeccions. “Busquem que, tant en les lectures com en les pel·lícules i documentals associats, hi haja una certa novetat de continguts”, assenyala el professor González. Entre les lectures seleccionades per a aquest curs es troben novel·les com Crónica de una muerte anunciada, a la qual seguirà l’exhibició del documental sobre García Márquez La escritura embrujada. Un altre dels títols escollits és Los ilusos, de Rafael Azcona, al qual acompanyarà una entrevista a l’escriptor per David Trueba i la projecció de Plácido, “ja que és el primer guió original d’Azcona”, explica González. Altres llibres del programa són Lolita, de Nabokov, i La aventura de viajar, de Javier Reverte.

Punt d'Informació Cultural (PIC)
ofi.cultura@ua.es
on line