LECTURA I CREACIÓ POÈTICA

“Aconseguir que a la gent l’agrade llegir i escriure poesia, acabar amb els mites entorn d'ella i obrir-la al ritme, a l'estructura del poema” és, per a Julián López Medina, l'objectiu fonamental del taller de Lectura y Creación Poètica, que es desenvoluparà del 21 d'octubre al 23 de desembre en el marc dels cursos del Secretariat de Cultura.

Llegir i discutir al voltant de poemes d'autors com Gamoneda, Ángel González, Lorca, Leopoldo María Panero, Vicente Gallego i Miguel Ángel Velasco, entre d’altres, és la clau del curs, que se centra en la poesia espanyola i hispanoamericana. “Durant el taller, que en bona part és interactiu a causa de la discussió en classe, hi ha activitats com escriure poemes en grup i el cadàver exquisit; també experimentem l'estil de les avantguardes, fem recitals i escoltem poesia musicalitzada per a aprofundir en qüestions com el ritme, i veiem pel•lícules com El desencanto, sobre la família Panero, o altres que aborden temes sobre els quals reflexionar”, comenta el professor.

En el taller, a més dels materials esmentats, s'utilitzaran els recursos disponibles en la Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes com la biblioteca de veus, que permet escoltar als autors recitant les seues creacions. Segons opina López Medina, “és important que els alumnes coneguen el material i els nombrosos recursos de la universitat”.

3 CLC

Punt d'Informació Cultural