LA BANDA ANTÒNIA FONT I MEMBRES DE L'OFUA, EN CONCERT

El 5 de novembre, a les 20.00 h i al paranimf de la UA, la banda pop Antònia Font presentarà el seu nou treball “Coser i cantar”, en què el grup mallorquí ha donat vida a un univers personal i intransferible, que combina tradició i avantguarda, frescor musical i literatura. La banda actuarà amb tretze músics de corda i vent de l'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant (OFUA), que acompanyaran el grup durant tot el repertori.

Aquesta iniciativa sorgeix del projecte que la banda va enregistrar amb la Bratislava Symphony Orchestra. En “Coser i cantar”, la banda torna a fer gala del seu inconformisme i revisa el repertori propi amb arranjaments simfònics de l’ementada orquestra. Amb cinquanta músics de corda i vent, el quintet mallorquí va reconstruir un total de vint temes, en els quals es descobreixen perspectives inèdites en el maridatge entre música simfònica i pop.

En aquesta ocasió, els joves músics de l’OFUA participaran en un concert al costat de Joan Miquel Oliver (guitarra), Pau Debon (veu), Pere Manel Debon (bateria), Joan Roca (baix) i Jaume Manresa (teclats). Enguany Antònia Font ha obtingut el Premi Nacional de la Música de Catalunya. Treballs anteriors de la banda són “Antònia Font” (1999), “A Rússia” (2001), “Alegria” (2002), “Taxi” (2004) i “Batiscafo Katiuskas” (2006).

Entrevista a Pau Debon, vocalista d'Antònia Font

Què persegueix una banda de pop-rock com Antònia Font amb un acompanyament simfònic?

La idea va sorgir per casualitat. Una vegada pensat i parlat amb tots els components del grup, vam veure que podria ser una proposta interessant i decidirem llançar-la avant a veure què n’eixia. Volíem que fóra original, que sonara a orquestra, no com si hi haguera quatre violins de fons.

Què espereu de la col•laboració amb els músics de l'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant?

Doncs senzillament vam esperar que ho passen molt bé i que toquen amb confiança. Que en gaudisquen.

La fusió amb música simfònica és un projecte arriscat ¿heu realitzat anteriorment altres iniciatives “originals o destrossadores”?

Iniciatives com aquesta no, encara que els nostres discos sempre s'han considerat arriscats i originals, supose que perquè sempre hem fet el que ens ha vingut de gust, sense que ningú ens donara consells i sense pensar molt si al públic li agradaria o no, al cap i a la fi és el que la gent vol, que el grup componga sense limitacions.

Què trobarà la gent a Coser i cantar?

La gent trobarà un disc amb vint cançons, en què s’ha donat molta importància als arranjaments orquestrals i hem obtingut com a resultat una nova dimensió de les cançons originals.

Quins són els vostres projectes futurs? Intentareu tornar a sorprendre el públic?

L'any que ve pararem de girar i ens centrarem en la composició i posterior enregistrament del pròxim disc, ja que volem preparar-lo bé i a consciència. Sabem que estem en un moment difícil, en què és imprescindible pensar bé què fem i com ho fem.

Entrades a la llibreria Compas de la UA, FNAC, Servicam i una hora abans de l'actuació al paranimf.

Preu: 10 € (5 € amb la TIU-UA)