ALUMNES DE SECUNDÀRIA ASSISTIRAN A LA REPRESENTACIÓ D'ABUELOS

El 19 de novembre, a les 12.00 I 20.00 h, el Teatro Universitario representarà, al Paranimf de la UA, el seu últim muntatge: Abuelos, las cerezas de la memoria, que es va estrenar el 18 de maig de 2008 a l'auditori universitari. En aquesta ocasió, els membres de la companyia universitària actuaran per a més de 500 alumnes de centres de secundària de la província d'Alacant, dins de la iniciativa de la UA per fomentar el teatre entre els joves.

Abuelos ha sigut dirigida per l’asturià Jesús Cracio, qui, com a director convidat, ha dut a escena un text de Juan Luis Mira, director de l'aula de Teatre Universitari de la UA. “La temàtica d'aquesta obra és recordar a la joventut que, fa 50 anys, en aquest país no es vivia tan bé com ara. Que els avis van lluitar molt per la vida, en plena postguerra. Va ser una generació de ferro, molt forta”, explica Cracio.

A partir del text homònim de Mira, elaborat amb les improvisacions dels actors, es va fer un muntatge que va del present al passat, en el qual contrasten les preocupacions dels joves de la dècada dels 40 amb les dels joves d'avui, però sempre des d'un to “tendre, mig festiu, de comèdia dramàtica vista des de l'afecte. Els xics passen de ser ells, amb els seus problemes actuals, a ser els seus avis, amb una altra problemàtica. A més, hi he afegit anuncis de la ràdio i música de l'època, l'obra, per tant, està plena de referències”, conclou Cracio.

Recollida d'invitacions a la sala Aifos