LA PROBLEMÀTICA DEL SÀHARA, A DEBAT

“Sensibilitzar la ciutadania sobre el problema sahrauí, la falta de drets i de reconeixement dels governs” és la temàtica fonamental del III Cicle de Conferències de Sensibilització sobre el Sàhara Occidental, segons explica la delegada sahrauí per a Alacant i coordinadora de l'esdeveniment Fatma Sidi. El cicle, que integra set ponències i es desenvoluparà del 14 de novembre al 18 de juny, es du a terme en el marc de l'Any Internacional per la Defensa dels Drets Humans al Sàhara Occidental.

“El tema més important per a nosaltres és la determinació del poble sahrauí, perquè creiem que el tema del Sàhara és el d'una descolonització inconclosa. En concordança amb això, es presentaran les ponències, que seran molt riques, ja que abordaran aquesta temàtica des de diferents perspectives: música, literatura, protecció de menors, dones, etc.”, assenyala Sidi.

La primera ponència, “Acords tripartits i situació actual del conflicte”, a càrrec del fiscal anticorrupció i president de l'Associació Juristes pel Sàhara, Felipe Briones, tindrà lloc el 14 de novembre. “És una data especialment significativa en l’aspecte negatiu, ja que un 14 de novembre de 1975 es va repartir el territori del Sàhara”. Així mateix, el cicle comptarà amb la presència de personalitats com Luis Leante, premi Alfaguara 2007, qui realitzarà el 3 d'abril la ponència “Els campaments de refugiats saharauis: literatura i realitat”.

A més de les conferències, s'inaugurarà una exposició fotogràfica paral·lela sobre mines antipersones. Les ponències es desenvoluparan a les 20.15 h a la Seu d'Alacant. El cicle ha estat organitzat per la Delegació Sahrauí per a Alacant i la Seu Universitària d'Alacant.

14 novembre

“Acords tripartits i situació actual del conflicte”, per Felipe Briones, fiscal anticorrupció i president de l'Associació de Juristes pel Sàhara.

16 desembre

“Poesia i música pel Sàhara”, per Teresa Robira, Adrián García i Conrado Moya, amb acompanyament d’una soprano.

6 març

“Paticipació política de les dones en el conflicte del Sàhara: avanços i reptes”. Fatma Mehdi, secretària general de la Unió Nacional de Dones Sahrauís.

3 abril

“Els campaments de refugiats sahrauís: literatura i realitat”, per Luis Leante, premi Alfaguara 2007.

20 maig

Estades temporals de menors per raons humanitàries”, per Conrado Moya Mira, cap del Servei d’Acció Social de la Direcció Territorial de Benestar Social d'Alacant.

9 juny

“Il Wali Mustafa Sayed: figura i pensament”, taula redona coordinada per Ilde García Felipe, presidenta de l’Associació Dar Alkarama (Llar de Dignitat).

18 juny

“Ampliant xarxes de suport: el programa d'intercanvi de joves”, per la Fundació Natzaret d'Alacant

Entrada lliure limitada a la capacitat del local