CURS SOBRE EL CONTE I EL MICRORRELAT

“Puro cuento” és el títol del curs que ha organitzat el Centre d'Estudis Mario Benedetti de la Universitat d'Alacant, per a abordar la teoria i la pràctica del conte i el microrelat, dos gèneres amb gran tradició a l’Amèrica Llatina i Àsia, que com més va més adeptes tenen al nostre país. El curs, que es desenvoluparà en dues sessions, comptarà amb la participació de dos dels professors amb major reconeixement internacional en aquesta matèria: Rogelio Guedea Noriega, de la Universitat d’Otago, a Nova Zelanda, i Leonardo Rossiello, de la Universitat d’Uppsala (Suècia).

La primera de les sessions tindrà lloc el pròxim 26 de gener amb el títol: “Poema en prosa i microrelat: simpaties i diferències” a càrrec del professor Guedea. L'objectiu, segons la directora del Centre d'Estudis Mario Benedetti, Carmen Alemany, “és explicar la influència que va tenir el poema en prosa a Llatinoamèrica per al sorgiment i consolidació del microrelato com un nou gènere literari”.

La segona sessió tindrà lloc el dia 28. El professor Rossiello hi parlarà d’“El tigre de la fauna literària. Una didàctica de doble sentit”; segons Alemany, “oferirà una panoràmica del conte a Espanya i Hispanoamèrica i abordarà les principals aportacions teòriques a partir de Poe”.

Ambdues conferències tindran lloc a la sala 2.2 de la Seu Universitària d'Alacant, a les 20.15 h. L'entrada és lliure.