LA GUARDIA, BAMBALINA I SEXPEARE AL PARANIMF

ATENCIÓ: ALS DOCUMENTS ADJUNTS POTS DESCARREGAR-TE EL PROGRAMA PARANIMF EN PDF

El Vicerectorat d'Extensió Universitària de la Universitat d'Alacant presenta el Programa d'Arts Escèniques Paranimf del segon quadrimestre del curs acadèmic 2008-2009, que contarà amb 18 actuacions de música, teatre i dansa en les quals s'inclouen les creacions de les Aules de Cultura de la Universitat.

La programació, que ha intentat adequar-se a la conjuntura econòmica actual, ha apostat “per un important compromís cap a la creació pròpia i la racionalització de recursos, amb espectacles de qualitat per a un públic jove. Així mateix, continuant en la línia d'anys anteriors, es potencien els espectacles en horari de matí, adreçats als estudiants”, explica el director del Secretariat de Cultura Carles Cortés.

Una altra de les tòniques habituals en la programació de Paranimf i per la qual el Vicerectorat d'Extensió Universitària continua apostant, és que es manté l'entrada amb invitació en la major part dels espectacles. De les 18 propostes que presentem, només tres són de pagament i, en totes elles, hi ha descomptes per a universitaris. Una de les novetats del programa, com ja ocorreguera amb el del primer quadrimestre, és l'adaptació del calendari d'actuacions a l'Espai Europeu d'Educació Superior, pel que les actuacions començaran el pròxim 29 de gener, una vegada haja conclòs el període destinat a exàmens.

Teatre
El programa començarà el pròxim 29 de gener, a les 20.00 h, amb Arizona, escrita i dirigida per Juan Carlos Rubio, a càrrec de Mutis Producciones, que ha obtingut la Menció d'Honor del Premi de Teatre Lope de Vega 2006 i el Premi Teló Chivas 2008 al Millor Autor Revelació per Las heridas del viento i Humo per a Juan Carlos Rubio.

L’11 de febrer, a les 20.00 h, el Teatre de la Universitat Permanent de la UA, dirigit per Paco Illán, presentarà Usted tiene ojos de mujer fatal, de Jardiel Poncela.

El 4 de març, a les 20.00 hores, Bambalina Teatre durà a escena La dona irreal, una reflexió sobre l'allunyament de la realitat de dues dones que es coneixen des de fa temps, emmarcada en els actes organitzats amb motiu del 8 de Març, Dia Internacional de la Dona.

El 12 de març, a les 20.00 h, l'equip argentí de teatre Llanura representarà Como un puñal en las carnes, la història d'un home comú que s'enamora d'una dona que pot ser la seua filla.

El 25 de març, a les 20.00 h, la companyia Sexpeare presenta ¡Qué pelo más guay!, la història de dos homes units pel crim i separats per la moda.

L'última obra teatral es representarà el 6 de maig, a les 20.00 hores. El Teatre Universitari, dirigit per Juan Luis Mira, estrenarà el nou muntatge Sólo un pequeño aumento, un joc teatral amb dramatúrgia de Mira a partir del text L'augment, de Georges Perec. L'obra comença quan al protagonista se li acut demanar un augment de sou al seu cap.

Música i dansa
Les actuacions musicals s'iniciaran el 18 de febrer, a les 20.00 h i a la sala de graus de Dret, amb Desiguales, un duo format per Rubén i Octavio que beu de la cançó d'autor, amb un estil musical acústic i essencial.

El 25 de febrer, a les 20.00 h, arribarà al paranimf, de la mà de Club 100, el concert de La Guardia, que celebra les seues noces de plata amb el disc 25 años no es nada, en el qual repassen les cançons que han marcat una època.

El 6 de març, a les 20.00 hores, tindrà lloc l'actuació Festes al Temple del Sol (ballet simfònic en quatre quadres), a càrrec del Ballet de l'Escola de Dança Hazle Miles de L'Alfàs del Pi i l’Orquestra de Vent del Conservatori Professional Municipal d'Altea, amb música i text originals de Josep V. Cassares i Broseta.

El 17 de març, a les 20.00 h, se celebrarà el concert de la banda gibraltarenya Taxi, que presentarà l'àlbum Mirando atrás, amb clàssics com Quiero un camino o Tu oportunidad, títols interpretats a duo amb convidats de luxe com Álvaro Urquijo, de Los Secretos. El concert ve de la mà de Club 100.

Actuacions matinals
La programació amb horari de matí integrarà els següents espectacles: el 3 de febrer, a les 12.00 h, el Teatre Universitari, dirigit per Tomàs Mestre, representarà Antaviana, de Pere Calders.

El 18 de febrer, a les 11.00 h, donarà començament el Festival Internacional de l'Oralitat Un mundo de cuentos, organitzat per La Carátula, amb les intervencions dels veneçolans Boniface Ofogo i Gustavo Rivas.

L’11 de març, a les 12.00 h, se celebrarà el concert didàctic La història del rock, a càrrec de Santiago Iglesias, que repassa les principals fites de grups i cantants que han marcat l'evolució del rock & roll.

El 30 d'abril, a les 12.00 h, es representarà Fets de rei, escrita per Carles Cortés, una obra que vol donar a conèixer la figura humana, mítica i llegendària de Jaume I.

Paranimf Festiu-Maig Musical
El cartell Paranimf Festiu, que integra les creacions de l'Aula de Cultura de la UA, començarà el 12 de maig, amb l'actuació conjunta dels tallers de guitarra i percussió flamenca i llatina, que mostraran al públic el que han après durant el curs.

El 13 de maig serà el torn de la Coral de la UA que, sota la direcció de Francesc Valldecabres, interpretarà un repertori divers, amb peces de totes les èpoques.

El 14 de maig actuarà la Big Band de la UA. El concert conduït per Pierre León, integrarà temes de jazz per a format big band de diverses èpoques i estils. El repertori inclou temes vocals i instrumentals.

Finalment, el 28 de maig, se celebrarà el concert de les formacions simfonicocorals del Conservatori Guitarrista José Tomás, d'Alacant, dirigit per Francisco Amaya i Patricia Peinado.

Entrades a la venda en FNAC, Servicam, llibreria Compas UA i una hora abans de les actuacions en el Paranimf.
Descomptes amb la TIU de la UA

Invitacions disponibles a partir del 21 de gener de 2009 en la sala Aifos i a la Seu Universitària d'Alacant.

Fitxer adjunt: paranimf

Fitxer adjunt: rueda prensa