UNA REFLEXIÓ SOBRE LES FRONTERES

La programació del paranimf per al segon quadrimestre començarà el dijous 29 de gener, a les 20.00 h, amb l'obra Arizona, a càrrec de Mutis Producciones i interpretada per Alberto Delgado, conegut actor de cinema i televisió que ha participat en pel·lícules i sèries com Amanece que no es poco, La próxima estación o Hermanos de leche, i Aurora Sánchez, amb intervencions en nombroses sèries de televisió com Ana y los siete i un ampli currículum com a actriu teatral. Arizona va obtenir la Menció d’Honor del Premi de Teatre Lope de Vega 2006 i el Premi Raúl Moreno Fatex 2006.

L'obra, escrita i dirigida per Juan Carlos Rubio, narra la histària de George i Margaret, que esperen enmig del desert l'oportunitat per a reflexionar sobre els seus veïns del sud. No obstant això, poques hores després queda clar que l'única reflexió que coneix bona part del gènere humà és la violència. Segons explica Rubio: “La notícia en un periòdic va ser el germen d'aquesta obra: civils nord-americans s'havien organitzat per a patrullar junts la frontera entre Mèxic i els EUA, per a contenir així el flux d'immigrants il·legals. L'organització, anomenada Minute Man, és, segons els seus fundadors, “una entitat dedicada a reflexionar amb els veïns del sud sobre les fronteres”. A partir d'aquesta proposició, es desenvolupen una sèrie d'interrogants que pretenen posar en evidència qüestions morals i polítiques d'actualitat.

Entrada: 10 € (5 € amb la TIU de la UA). A la venda en Servicam, Fnac, llibreria Compas i una hora abans de l'actuació en el Paranimf de la UA.