EL MUA SELECCIONA 62 OBRES PER A CORPÒRIA

La primera edició de la convocatòria artística “Corpòria, representacions del cos en la contemporaneïtat”, que el Museu de la Universitat d'Alacant va engegar la tardor de l’any passat, s'ha tancat amb un total de 62 obres seleccionades. El jurat, integrat per l'artista plàstica Paloma Navares, els professors Aurora Alcaide, Bernabé Gómez i Begoña Martínez Deltell, qui també és galerista, i el director del MUA i catedràtic Mauro Hernández, ha destacat “l'excel•lent qualitat artística de les obres presentades, a més de la varietat de tècniques i procediments emprats”.

“Corpòria”, que compta amb el suport del Ministeri de Cultura a través de les ajudes d’acció i promoció cultural, va nàixer amb l'objectiu d'investigar les representacions artístiques del cos humà en les societats contemporànies. Aquesta convocatòria pública i internacional, oberta a tot tipus d'artistes, individuals o grups, de qualsevol disciplina, ha comptat amb una participació massiva de creadors d’arreu del món. En total, s'hi han rebut 225 propostes realitzades en tot tipus de tècniques, des de les més clàssiques de dibuix al carbó o aquarel•les fins a instal•lacions, videoart, art sonor, art electrònic, performance o net art, passant per pintures, il•lustracions, gravats, escultures o fotografies. La gran quantitat d'obres seleccionades ha obligat la direcció del MUA a escollir la sala 365 per a albergar la mostra, que s'exhibirà de març a abril d'enguany.

Pel fet tractar-se d'una convocatòria oberta, s'hi han rebut propostes de creadors molt dispars, des d'estudiants a artistes d’elit. “N’hi ha molts d’estrangers residents a Espanya i d’espanyols que treballen arreu del món”, explica Bernabé Gómez, membre del jurat i tècnic del MUA, qui, a més, és el comissari de la mostra. Han arribat obres des d'Israel, Japó, Anglaterra, França, Alemanya, Estats Units, Argentina, Brasil, Tunísia, Santo Domingo, Panamà i Veneçuela... El més difícil ha sigut, segons Gómez, “la dificultat que implica veure i analitzar totes les creacions, perquè s'han rebut físicament i a través d'Internet més de 180 obres ja realitzades, és a dir que no són mers esbossos o propostes”.

Amb motiu de l’exposició, el Museu de la Universitat està preparant l’edició d'un catàleg i un DVD. Una part de les obres de Corpòria passarà a formar part dels fons del MUA.

El nom dels artistes seleccionats es pot consultar en la web del MUA. http://www.mua.ua.es/

Més informació: CORPÒRIA. Museu de la Universitat d'Alacant.(Tel.: 965 90 9466 Fax. 965 90 3464 A/e: mua@ua.es