'CORPÒRIA', UNA REFLEXIÓ ENTORN LA CONCEPCIÓ DEL COS

"L'exposició de Corpórea suposa una investigació i reflexió entorn de la concepció del cos i a la seva representació en el món contemporani i, a més, la riquesa de l'exposició radica en la gran varietat de temes i tècniques que els artistes utilitzen entorn del cos des d'una concepció lliure i actual en el món de l'art", segons explica el comissari de la mostra, Bernabé Gómez. Corpórea s'inaugurarà el dimarts, 17 de març, a les 20.00 hores, en la sala 365 del Museu de la Universitat d'Alacant (MUA).

El MUA va organitzar, a la fi del 2008, la convocatòria artística Corpórea en la qual "es van presentar un total de 230 artistes del tot el món", tal com explica Gómez. El jurat, compost per l'artista plàstica Coloma Navares, els professors Aurora Alcaide i Bernabé Gómez, la galerista i també professora, Begoña Martínez Deltell i el director del MUA i catedràtic, Mauro Hernández, va seleccionar 62 artistes per a participar en l'exhibició.

"El que em va sorprendre va ser el caràcter internacional de les propostes, ja que al ser una convocatòria oberta es pretén mostrar la varietat d'idees, tècniques o formats per a representar el cos, des d'una concepció lliure i actual". De fet, "de les 62 obres seleccionades hi ha un artista anglès, una japonesa i altra israeliana, i la majoria dels artistes espanyols resideixen en altres països", postil·la el comissari. La mostra és fruit d'una profunda reflexió d'aquests artistes sobre cos en el món contemporani, de com es concep i imagina, i sobretot de com s'entén en una societat que es debat entre la descorporeización paulatina i el culte desquiciado al cos. L'exposició s'exhibirà fins al mes de maig.