LA UNIVERSITAT DE LLEIDA, CAMPIONA DE LA V LLIGA DE DEBAT UNIVERSITARI

L'equip de la UdL ha guanyat la cinquena edició de la competició, mentre que el de la Universitat Ramon Llull ha quedat en segona posició, en la final disputada a la Universitat d'Alacant. La Universitat d'Alacant ha quedat en quarta posició i ha obtingut, amb la Universitat de Lleida, el Premi al Millor Equip de la competició.

La V Lliga de Debat Universitari va finalitzar el dissabte 28 de març amb la victòria a la final de l'equip de la Universitat de Lleida, que s'ha imposat a l'equip de la Universitat Ramon Llull. L'equip guanyador està composat per Mercè Mill Pons (capitana), Jordi Clarisó Florensa, Paula Pena Rodríguez, Mònica Noguero Estada, Laura Salamero Teixidó i Manel Hervàs Portugal. L'equip de la URL, que ha arribat a la final comandat per Cristian Palazzi, està format per Gemma Lligades Gonzàlez, Cristian Balcells Navarro, Xavier Albalate Areña i Beatriu Vilar Sierra. El premi per a l’equip guanyador de la Lliga és de 2.500 euros, mentre que l’equip finalista rep 1.200 euros. El jurat de la final ha estat presidit pel rector de la Universitat d'Alacant, Ignacio Jiménez.

La cinquena edició de la competició s'ha desenvolupat del 25 al 28 de març a la Universitat d'Alacant, amb la participació d'equips de 10 universitats. «La globalització aporta millores substancials en la qualitat de vida de les persones?» ha estat el tema de debat d’aquesta cinquena edició, i l'equip guanyador ha defensat la posició «en contra» en el debat decisiu. Tots els debats de la competició s'han pogut seguir en directe a través del web de la Xarxa Vives.

A més, l'alumna de la UdL Laura Salamero Teixidó ha estat guanyadora del trofeu al millor orador de la competició, atorgat pel jurat, mentre que les universitats de Lleida i Alacant han compartit el premi al millor equip, que és seleccionat per votació dels propis participants. La competició té l’objectiu de fomentar l’ús de la paraula entre l’estudiantat de les 20 universitats que en formen part, a través de l’enfrontament dialèctic entre diversos equips en el qual s’ha de defensar una posició a favor o en contra sobre el tema proposat. Els debats s'han desenvolupat a la Sala Aifos de la Universitat d’Alacant. Els equips inscrits en aquesta edició han
correspost a les universitats d’Alacant, Barcelona, Autònoma de Barcelona, Jaume I, Lleida, Miguel Hernández d’Elx, Oberta de Catalunya, Politècnica de Catalunya, Politècnica de València i, finalment, la Universitat Ramon Llull.

Els jutges de cada debat valoren capacitats com ara el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció, i la correcció tant semàntica com formal. Cada universitat pot inscriure un equip participant, format per un màxim de 5 persones i representat per un capità o portaveu, que actua com a intermediari amb l’organització i l’equip de jutges.

Fitxer adjunt: premi millor equi (UA i UdL)