CONCERT DE GUITARRA DE SHIRI CONEH

Les seus universitàries d'Oriola i Cocentaina acolliran el 18 i 19 de juny, respectivament, el concert de guitarra clàssica de la israeliana Shiri Coneh, premiada en el VII Concurs Internacional de Guitarra José Tomás-Vila de Petrer, 2008. Les actuacions les ha organitzades el Vicerectorat d'Extensió Universitària, a través de les seus d'Oriola i Cocentaina. L'acte del pròxim dijous 18 de juny a Oriola tindrà lloc als jardins de la Casa-Palau dels Marquesos de Rubalcava (c/ Major), a les 21.00 h. L'actuació del divendres, 19 de juny, a Cocentaina tindrà lloc al Centre Cultural “El Teular” a les 20.30 h.

En ambdós concerts la guitarrista interpretarà el mateix repertori. En la primera part, representarà Ricercare LVII de Francesco da Milano, Grand Solo de Fernando Sor, Sonatina op. 51: I Allegretto, II Lento, III Rondo, de Lennox Berkeley. Després de l'intermedi, Coneh interpretarà Essay for Guitar de Stephen Cohn, Accentuado, Romantico, Compadre d’Astor Piazzola i Caprices no. 2, 33 i 7 de Luigi Legnani.

Shiri Coneh va nàixer a Israel en una família de tradició musical. Va començar a tocar la guitarra als 13 anys amb Joseph Urshalmi. En 1998 es va graduar amb honors en l'escola secundària de Música i Arts de Ra’anana, amb especialitat en guitarra. En 2004 es va graduar en l'Acadèmia de Música i Dansa de Jerusalem, sota l'adreça de Joseph Urshalmi. Entre altres guardons, la guitarrista va rebre en 2006 el primer premi en la I Competició Internacional de Guitarra de Berlín i, en 2007, el primer premi en la VII Competició Internacional Guitarra-Art de Belgrad.

Per al concert d'Oriola les entrades estan esgotades. No obstant això, l'entrada per a l'actuació a Cocentaina serà gratuïta, limitada a la capacitat de la sala.