ARRENQUEN ELS CURSOS D'ESTIU AMB MÁS DE 1.500 ALUMNES

Els Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant comencen el pròxim dilluns, 6 de juliol, amb un total de 54 programes sobre diverses matèries que es desenvoluparan fins al 31 de juliol. Els cursos abordaran temes que van des de les energies renovables fins a l'empresa familiar, el món àrab i islàmic o el cinema en el segle XXI, entre d’altres. Aquests cursos, organitzats pel Vicerectorat d'Extensió Universitària, s'impartiran al campus universitari i a les seus d'Alacant, Benissa, Cocentaina, Xixona, La Nucia, Oriola, amb la novetat del municipi del Pilar de la Foradada com Seu, i Villena.

El director acadèmic de la Universitat d'Estiu Rafael Altamira (UERA), José Ramón Belda, indica que per a la VIII edició dels cursos “han confirmat ja l’assistència més de 1.500 alumnes i es preveu arribar a 2.000 al tancament del període de matriculació”. Amb els alumnes ja confirmats i àdhuc amb el termini de matrícula obert, la UERA “supera el nombre de participants pel que fa a edicions anteriors”, apunta Belda, qui xifra en 1.400 els alumnes matriculats en la passada edició, 1.382 en 2007, 1.280 en 2006 i 1.478 en 2005.

En aquesta edició ha augmentat també el nombre d'estudiants universitaris matriculats i, sobretot, de professionals, com ara advocats o policies. A més, mitjançant el programa Summer Business Program, la Universitat acollirà a més de 100 estudiants de 15 països com Algèria, Bulgària, Brasil, els Estats Units, Romania, la República de Ghana o Rússia.

Dels 27 cursos que ofereix la Universitat d’Estiu, “deu estan ja complets i alguns ho estan quasi abans del començament de les jornades”, subratlla Belda i, alhora, destaca que “malgrat l'especificitat d'alguns cursos, han tingut bona acollida”. A més, les sessions comptaran amb la participació de personalitats destacades com el president de l'Audiència Nacional, Ángel Juanes, al curs Alacant: El Drama de la Guerra Civil Espanyola, que s'impartirà del 6 al 10 de juliol, o el president de la Sala Penal de l'Audiència Nacional, Javier Gómez Bermúdez, en el curs Crim Organitzat: Un Repte per a la Seguretat Pública i el Sistema Penal, que s’impartirà del 20 al 24 de juliol.

Seus universitàries

Per a inaugurar els Cursos d'Estiu en les diverses seus, hi ha una gran programació d'actes, des de la inauguració de l'exposició d'art contemporani Tèxtil, a la sala d'exposicions de la Seu de Benissa, a les 10.30 h, o la de fotografia Compromesos amb Anantapur, de la Fundació Vicente Ferrer, al Centre Cultural El Teular de Cocentaina, a les 13.30 h, fins a l'actuació de l'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant (OFUA) al Teatre Chapí de Villena, avui divendres, i a l’Auditori de la Mediterrània de La Nucia, dijous que ve, 9 de juliol, ambdós a les 20.30 h.

Per la seua banda, la directora d'Extensió Universitària, Rosario Navalón, assenyala que a les seus universitàries s'estan “cobrint les expectatives inicials, ja que s'han matriculat més de 550 alumnes i, per tant, el ritme avança adequadament” i fins i tot, en alguns cursos, “s'ha superat el nombre d'aspirants”, exposa la directora d'Extensió Universitària.

La matrícula dels Cursos d'Estiu de la UA continua oberta. Tota la informació i la matrícula en línia està disponible en:
www.univerano.ua.es/va/matricula.asp
www.ua.es/va/estudios/seus/centro_coordinador/2008-2009/verano/verano2009.html.