DIETA DE PETROLI DURANT UN ANY SENCER

El pròxim divendres 3 de juliol, a les 20.15 hores, la Seu Ciutat d’Alacant acollirà la projecció de Receptes per al desastre (2008), dirigit per John Webster, en el marc del cicle El Documental del mes. Al film, el director convenç la seua dona i els seus dos fills que tota la família ha de començar una “dieta de petroli” durant un any sencer, però sense abandonar el seu estil de vida suburbà de família de classe mitjana. La pel•lícula va obtenir la Menció d'honor al Nordisk Panorama Film Festival de Finlàndia (2008), el premi al Millor documental al Jussi Awards (Finlàndia, 2009) i va ser nominat a Millor guió i Millor pel•lícula al Jussi Awards (Suècia, 2009).

L'experiència esdevé una docucomèdia d'errors: acabaran qüestionant els seus valors, posant a prova la seua força de voluntat i, en última instància, la seua felicitat. El director apunta: "Un film sobre el canvi climàtic pot tenir fe en la humanitat i esperança en el futur però aquest està fet d'una cosa més gran, com em va dir la meua dona, potser jo he fet aquest film per convicció, però ella (i els nens) per amor".

John Webster neix a Hèlsinki l'any 1967, fill de professors anglesos. El 1996 es llicencia a la Universitat d'Art i Disseny de Hèlsinki amb un màster en realització de documentals. Des de 1990 ha estat dirigint documentals independents que han guanyat diversos premis tant a escala nacional com internacional. Els seus films tracten temes humans amb personatges centrals que són seguits durant un llarg període de temps. Els trets que més els caracteritzen: una barreja de tragèdia i comèdia, melancolia i exuberància.

Fitxa tècnica

Direcció: John Webster
Nacionalitat: Finlànd (2008)
Durada: 85 minuts