EL JUTGE DEL 11-M, EN ELS CURSOS D'ESTIU

El president de la Sala Penal de l'Audiència Nacional, Javier Gómez Bermúdez (Álora, Màlaga, 1962), que va destacar per la seua fermesa en el judici per l'atemptat de l’11-M, farà, el dimecres 22 de juliol, la conferència Delincuencia económica organizada, inclosa en el curs de la Universitat d'Estiu Rafael Altamira Crim Organitzat: Un Repte per a la Seguretat Pública i el Sistema Penal. En aquest curs intervindrà també el fiscal cap de l'Audiència Nacional, Javier Zaragoza (Alcorisa, Terol, 1955), el dijous 23 de juliol.

Els Cursos d'Estiu de la UA, organitzats pel Vicerectorat d'Extensió Universitària, es desenvoluparan fins al 31 d'aquest mes al campus i a les seus universitàries, “amb la finalitat d'atendre la demanda social de formació complementària, actual i multidisciplinar i oferir-la als estudiants universitaris i a la resta de la societat, amb temes que susciten l'interés general”, segons la vicerectora d'Extensió Universitària, Josefina Bueno.

La Universitat d'Estiu Rafael Altamira té programats, del 20 al 24 de juliol, nou cursos, en què s'analitzaran, entre altres matèries, la necessitat de renovació en el turisme, els secrets de l'empresa familiar i les seues possibles solucions o la implantació de les TIC en la promoció de l'autonomia personal.

Les jornades a les seus universitàries tractaran també diverses àrees, que van des de la música moderna fins al turisme i la seua imatge territorial o la plataforma de Microsoft.net. El curs “Programació amb .net”, que s’impartirà a la Seu de La Nucia del 22 al 25 de juliol, “té com a objectiu introduir l’alumnat en aquesta tecnologia de manera pràctica perquè puga implementar aplicacions senzilles amb aquesta plataforma”, apunta el director del curs, Fernando Llopis.

Activitats culturals

Els participants de la Universitat d'Estiu acudiran el 21 de juliol a les festes de moros i cristians de Novelda, on visitaran també els monuments més emblemàtics del municipi, com la Casa Museu Modernista o el Castell de la Mola. Així mateix, alumnes, ponents, directors i secretaris dels cursos d'estiu i representants de la Universitat d’Estiu celebraran, el 23 de juliol, un sopar de clausura, amb l’actuació, en finalitzar el sopar, del grup alacantí eXit.

El percussionista Pakito Baeza actuarà el 21 de juliol, a les 21.00 h, al Pati del Fester de Villena. Així mateix, els guanyadors del XXI Concurs de Joves Intèrprets “Ruperto Chapí”, Valentin Moldovan (Tîrgu-Mures, Romania, 1987) i Jorge Morón (València, 1992), oferiran un concert de piano a la sala d'actes de la Casa de Cultura de Villena el 23 de juliol a les 20.30 h.

La Seu Universitària d'Alacant ha programat, per a la pròxima setmana, les actuacions musicals de Saorí i del cantautor Pablo Fajardo, a la sala Miguel Hernández, a les 22.00 h, el 22 i 23 de juliol, respectivament. A més, començarà el 20 de juliol el VII Cinefòrum Llatinoamericà, en què es projectaran documentals sobre la realitat social i política llatinoamericana fins al 24 de juliol. Els documentals s'emetran a la sala Rafael Altamira a partir de les 20.15 h.

La matriculació dels Cursos d'Estiu de la UA continua oberta fins al començament de cada curs.