L'HAVANA EN BLANC I NEGRE

La vicerectora d’Extensió UniversitÀria, Josefina Bueno, i el director del Museu de la Universitat d’Alacant (MUA), Mauro Hernández, inauguren dilluns 5 d’octubre, a les 20.00 h, l’exposició fotogràfica Havana, de José Antonio Robés. La Sala 365 del MUA acollirà la mostra de 80 fotografies en blanc i negre sobre l’ambient i els racons de l’Havana.

L’artista lleonés José Antonio Robés ha apuntat que l’exposició és “un reportatge que parla de vida, de força, de bellesa i d’art” a l’Havana, “una de les ciutats més belles del món”. Durant 2009, Havana s’ha exposat a la Biblioteca Nacional de Cuba, amb l’organització de l’Ambaixada d’Espanya, Sol Meliá, Meliá Cohiba, Tryp Habana Libre i Meliá Habana. Fins al 21 de novembre es mostrarà al MUA.

Robés va ser el fotògraf oficial de l’estrena mundial de l’òpera Don Quijote, de Cristóbal Halffter, durant 1999 al Teatro Real de Madrid, un reportatge que s’edità al març de 2004 amb el nom Así se hace una ópera. DON QUIJOTE de C. Halffter. El seu pas per l’Acadèmia d’Espanya a Roma, durant la tardor de 2002, li ha permés desenvolupar i interpretar novas tendències de la fotografia des de la base del reportatge com a obra fotogràfica. Durant la tardor de 2003, Robés tornà a Roma de la mà de l’Institut Cervantes i l’Escola Espanyola d’Història i Arqueologia del CSIC, per a plasmar en un reportatge artístic les excavacions arqueològiques espanyoles a l’estranger.