PENSANT EN LLATINOAMÈRICA

Del 5 d'octubre al 17 de desembre tindrà lloc, a la sala de conferències de la CAM d'Oriola i a les 20.15 h, el curs “Pensant en Llatinoamèrica”, que ha organitzat el Vicerectorat d'Extensió Universitària a través de la Càtedra Arquebisbe Lloaces i la Seu Universitària d'Oriola, i que compta amb el patrocini de la CAM. El seminari té concedits dos crèdits de lliure elecció curricular i 30 hores (20 presencials i 10 tutoritzades per correu electrònic) per l'ICE. Per a obtenir-ne el certificat cal, a més de l'assistència, fer els treballs que s'indiquen en cada cas.

El fenomen turístic, juntament amb el desenvolupament tecnològic dels últims anys, ha despertat l'interés per conèixer la realitat i la situació dels pobles germans d'Amèrica. Aquesta qüestió s'ha vist avalada en les últimes dècades per l'interès polític d'Espanya que, sense oblidar la seua vocació europea, s'ha convertit en defensora i nexe dels països llatinoamericans que van nàixer amb la independència, després de lliurar-se del colonialisme espanyol en el segle XIX.

La universitat espanyola, d'acord amb el sentir general de la societat actual, dedica cada vegada més importància a la investigació i coneixement d'Iberoamèrica, fruit d'això són les relacions que potenciades pel Ministeri es donen entre universitats hispanoamericanes i espanyoles. El seminari pretén abordar algunes de les qüestions importants que hi plantegen tant estudiosos nacionals com internacionals, els quals, aprofitant la seua estada a la Universitat d'Alacant, donaran a conèixer la realitat dels seus països respectius.

És important superar el distanciament tradicional que ha existit amb aquell continent, a més d'apropar la societat espanyola a la realitat cultural, social, econòmica i política d'aquells pobles en el context actual: una societat espanyola cada vegada més multicultural, a causa de la presència d'importants col•lectius d'immigrants sud-americans al nostre territori.