RECORDANT A MARIO BENEDETTI AMB DANIEL VIGLIETTI

Monteador i De árbol en árbol; Otra voz canta i Desaparecidos; El diablo en el Paraíso i Refranívocos… Als amants de Daniel Viglietti i Mario Benedetti, aquests binomis de cançó i poesia els recordaran A dos voces, el recital que va unir els dos uruguaians durant més de vint anys. Mario Benedetti va morir el passat mes de maig, i després d’aquest trist esdeveniment, la Universitat d’Alacant, mitjançant el Centre d'Estudis Iberoamericans que porta el seu nom, ha volgut homenatjar el poeta amb el concert Recordando a Mario Benedetti, a càrrec de l’entranyable amic amb qui va compartir tants escenaris.

D'aquesta manera, la música de Viglietti sonarà el pròxim 20 d'octubre, a les 20.00 h, en al paranimf de la UA. Un concert que tornarà a repetir-se el 22 d'octubre, a les 20.30 h, al Centre “El Teular” de Cocentaina i que, com diu la directora del Centre d'Estudis Iberoamericans, Carme Alemany, “encara que Mario ja no estiga ací, el seu esperit estarà present a través del concert”.

Benedetti, a més de ser nomenat per la UA en 1997 doctor honoris causa, va visitar la institució en diverses ocasions. La primera en l'any 2000, per a fer una conferència. En 2002, el concert A dos voces va tenir un gran èxit de públic al cinema La Esperanza de Sant Vicent del Raspeig. També en 2002 Viglietti presentà arreu de les nostres comarques el seu disc Devenir.

La figura de Benedetti ha tingut un profund significat per al campus alacantí, “ja que a través d'ell la UA ha tingut un contacte directe amb l’Amèrica Llatina, pel fet que ell va voler representar l'ànima de Llatinoamèrica”, assenyala Alemany. La seua contribució a la Universitat i, per tant, a la societat alacantina, “s'estén també al privilegi de tenir-lo ací en repetides ocasions i que acceptara les nostres invitacions. A més, no podem oblidar l'immens regal que ens va fer amb el llegat de la seua biblioteca de Madrid, de més de 2.000 exemplars entre revistes i llibres”.

Les invitacions per al concert poden arreplegar-se a la sala Aifos de la UA.