DIA INTERNACIONAL CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE

PROGRAMA D'ACTES EN PDF

Per tercer any consecutiu, la Universitat d'Alacant ha organitzat un ampli programa d'actes entorn del Dia contra la Violència de Gènere, que se celebra el 25 de novembre. Cursos, exposicions, conferències, teatre, dansa i música, tant en el campus com en les seus universitàries de la província, serviran per a posar de manifest la repulsa de la institució davant d’aquesta xacra social. Un dels actes centrals serà l'exposició fotogràfica Vida y milagros de Paula P., de la reportera gràfica del diari Información Cristina de Middel, una aproximació al món de la prostitució a través de la figura de Paula P. La inauguració se celebrarà el 23 de novembre, a les 12.00 hores, en el MUA.

Dansa en el Paranimf

La companyia de dansa Erre que Erre, guanyadora del Millor Espectacle en 2008 als Premis Max per Escupir en el tiempo, presentarà el 24 de novembre, a les 20.00 hores, en el Paranimf de la UA No pesa el corazón de los valientes, una reflexió sobre els processos d’enamorament i el que ocorre quan la química deixa de complir la seua funció. Venda d'entrades a la llibreria Compas de la UA, Fnac, Servicam i, una hora abans de l'actuació, en el Paranimf.

Campanyes contra la Violència

El Consell d'Alumnes de la UA ha organitzat tres campanyes que posaran de manifest el rebuig de la comunitat universitària davant la violència masclista. En el Mur de la vergonya, que s'instal•larà davant de la Biblioteca General, alumnes i diversos artistes plasmaran la seua opinió al llarg de setmana. La campanya Posa't en el meu lloc pretén conscienciar mitjançant repartiment de material i recollida de signatures en diferents punts del campus i, el 25 de novembre, en la planta baixa de la Biblioteca General, s'organitzarà l'acte Tots som víctimes, en el qual es dipositaran ciris en record de les dones víctimes de la violència masclista.

Concentració

A més de les activitats culturals, el 25 de novembre la UA se sumarà a una concentració que es farà a la plaça de Calvo Sotelo a partir de les 19.00 hores.

Cursos

El Centre d'Estudis sobre la Dona (CED) ha programat diferents cursos. Del 16 al 20 de novembre María Martínez Lirola impartirà el curs “Desenmascarando la violencia de género y el racismo: ¿dos caras de la misma moneda?”. Del 23 al 27 de novembre, M. Dolores Berenguer i Fernando Embid, del Taller d'Imatge de la UA, coordinaran el curs “Género y televisión. Análisis del tratamiento de las mujeres en las series de ficción en televisión: modelos y representaciones sexistas”. Del 30 al 4 de desembre, Martínez Lirola farà el curs “Lengua, ideología y género. Algunas pautas para acabar con los estereotipos de género en la lengua”. Matrícula en el CED. Tel. 965 90 94 15.

Així mateix, el Consell d'Alumnes ha programat del 23 al 27 de novembre el curs “Diferents enfocaments de la violència de gènere”. Més informació i matrícula en el Consell d'Alumnes (Aulari I). Tel. 965 90 36 75.

Manifest i música a Villena, amb el Quartet de Corda de la OFUA ‘Mulieris'

En l'àmbit de l'Extensió Universitària, se celebraran nombroses activitats a les localitats de Xixona, Sant Joan d’Alacant, Biar, Cocentaina, Villena i la Nucia. Un dels actes més destacats serà la lectura del manifest contra la violència de gènere, amb acompanyament musical a càrrec de Quartet de Corda Mulieris de l’Orquestra Filharmònica de la UA, que se celebrarà el 25 de novembre, a les 21.00 hores, en la Casa de la Cultura de Villena.

Exposicions, teatre i conferències

El 9 de novembre, a les 20.00 hores, s'inaugurarà la mostra Del morado al negro, una recopilació d'imatges de fotoperiodistes alacantins sobre casos de violència de gènere en la província, que s'exposaran al Centre Social Real Blanc de Cocentaina.

El 14 i el 28 de novembre es representarà obra Usted tiene ojos de mujer fatal, de Jardiel Poncela, a càrrec de l'Aula de Teatre de Universitat Permanent de la UA, respectivament en el Cinema de Dalt de Xixona i en la Casa de la Cultura de Biar. A més, el 22 de novembre, Papallona Teatre, dirigits per Rosa Fraj, durà a escena Dones ferides, que es durà a escena a les 19.00 hores en la Casa de la Cultura de Sant Joan d'Alacant.

Les conferències també estaran presents durant aquesta setmana. El 23 de noviembre, a les 15.00 hores, la Casa de la Cultura de Biar acollirà la ponència Construcción de estereotipos de mujeres y hombres en nuestra sociedad a través del discurso y la imagen, a càrrec de María Martínez Lirola.

Xarrada: El tratamiento de la violencia de género en el cine s'impartirà el 18 i 19 de novembre en tres centres de secundària de Villena; el 25 de novembre en l'IES de la Nucia, i el 26 de novembre en l'IES de Xixona.

Programa d'actes en el document adjunt

Fitxer adjunt: Programa-1052