SEMINARI SOBRE L'HERÈNCIA MORISCA

El Vicerectorat d’Extensió Universitària de la Universitat d’Alacant, la Regidoria de Patrimoni Històric i el Museu Arqueològic d’Elda, juntament amb la Fundació Paurides González Vidal, el Centre d’Estudis Medievals de la Vall d’Elda i la Fundació d’Estudis Medievals Jaume II, organitzen el IX Seminari d’Història “Moriscos del comtat d’Elda i del sud del Regne de València: vida i herència musulmana abans de l'expulsió”, que tindrà lloc a la sala d’actes del Centre Cultural de la Fundació Paurides Gonzalez Vidal d’Elda, els dies 5 i 6 de novembre.

Durant l’expulsió dels moriscos, fa ara 400 anys, moltes de les poblacions de la vall del Vinalopó i del sud del País Valencià en general, van veure com la seua població es reduïa entre el 80 i un 90%. En el cas del comtat d’Elda, l’expulsió a Elda i Petrer va ser obra del comte mateix, Antonio Coloma, qui va dur els seus súbdits musulmans fins al port d’Alacant, des d’on van embarcar cap a Barbaria, al nord d’Àfrica. Professors de la Universitat de València, dels departaments d’Història Medieval, Història Moderna i Ciències i Tècniques Historiogràfiques, i del d'Estudis Àrabs i Islàmics de la Universitat d’Alacant, juntament amb investigadors del Museu Arqueològic d’Elda, faran un balanç i actualització històrica i historiogràfica del paper que va tindre la minoria morisca en la societat valenciana i de les interpretacions passades i actuals, que s’ofereixen des de diferents institucions culturals i mitjans de comunicació, quatre-cents anys després de l’expulsió de la minoria musulmana peninsular.

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer