COMENÇA LA MATRÍCULA DELS TALLERS DE CULTURA

El 12 de gener comença el termini de matriculació dels tallers del Secretariat de Cultura de la Universitat d’Alacant, per al segon quadrimestre del curs 2009-2010. Aquests vint tallers, de teatre, divulgació, arts plàstiques, dansa, oratòria, escriptura, periodisme, música i cinema, estan adreçats tant a la comunitat universitària com al públic en general.

El programa inclou nous tallers, com ara el de “Flamenco en la Red”, un curs d'iniciació a través de retransmissions en Internet, que sorgeix com a iniciativa del Proyecto Atalaya. El taller, coordinat per Joaquín Quílez, posa en primer plànol el flamenc com a element singular del patrimoni cultural espanyol.

En el terreny del teatre, hi ha quatre nous tallers: “Accions físiques: el teatre i la dansa”, impartit per Paco Macià, l'objectiu del qual és aprofundir en els moviments corporals i l’aplicació al teatre i la dansa; les I Jornades del Projecte Alcover, coordinades per Carles Cortés, un fòrum de trobada que analitzarà la dramatúrgia en català; les Jornadas sobre Teatro Clásico Español del Siglo de Oro, coordinades per Miguel Ángel Auladell, Virgili Tortosa i Antonio Díez Mediavilla, amb les quals es pretén constituir un fòrum de reflexió sobre l'estat de la qüestió i fixar els elements i la importància de les diverses dinàmiques escèniques a partir de l'obra de Lope de Vega Arte nuevo de hacer comedias, i el “Taller de máscara neutra”, dirigit per Verónica Lebrón Castaños. Segons afirma la professora: “A través de la màscara neutra treballarem la presència corporal i el descobriment de l'espai, amb la finalitat de desenvolupar una major consciència del cos, tant en la seua dimensió del moviment com en la dimensió cos-acció. Aquesta eina comporta un excel•lent treball per als nivells preexpressius de la interpretació”.

Així mateix, els interessats poden matricular-se en altres tallers com “PhotoShop aplicat a l'art i la cultura”, “Cinema en versió original”, “Redacció publicitària en Internet”, “Crítica de la televisió”, “Taller de comunicació oral” o “Percussió flamenca”, entre d’altres.

Matriculació
Podeu matricular-vos al Punt d'Informació de Cultura (planta baixa del paranimf), per telèfon (965 90 37 25), per correu electrònic (ofi.cultura@ua.es) i en línia.

Podeu pagar les taxes de matrícula en qualsevol caixer automàtic de la CAM, de la xarxa de caixers Telebanco 4B, Bancaixa, Caja Murcia o en qualsevol oficina de la CAM, Banc de Santander, Bancaixa o Caja Murcia.

Devolució de taxes

Segons la normativa de cursos especials de la UA. Una vegada començat el taller no s'admetrà cap sol•licitud de devolució de taxes.

Crèdits
La UA expedirà als alumnes que superen els cursos el corresponent certificat, amb la indicació de l'equivalent en hores. El Secretariat de Cultura indicarà el sistema d'avaluació final de cada taller per a l'obtenció del certificat.

Si el nombre d'alumnes matriculats en un curs o taller no supera el mínim establit, el Secretariat de Cultura pot decidir-ne la no-realització.

Llista tallers
Pots consultar la llista de tallers ací

Punt d'Informació de Cultura (planta baixa del paranimf)
A/e: ofi.cultura@ua.es

Horari
De dilluns a divendres, de 09.00 h a 14.00 h i de dilluns a dijous, de 15.00 h a 17.30 h.

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer