LA CAPACITAT DE TREBALL DELS PENSIONISTES

El divendres 22 de gener, a les 20.15 h, la Seu Universitària d'Alacant acollirà la projecció d'una nova edició del cicle “El documental del mes”, documentals que no es projecten en els circuits comercials. En aquesta ocasió, podrem veure Pensioners INC, de Bertram Verhaag, un documental sobre la fàbrica d'agulles i canonades Vita Needle, on l'edat mitjana dels treballadors és 74 anys. Versió original en anglès amb subtítols en català.

El cap, Frederik Hartmann, té una fe cega en els seus 35 treballadors pensionistes, els quals, en només cinc anys, han ajudat a augmentar les vendes de la companyia un 100%. Aquests empleats "contractats per a tota la vida" com Mary, Marion, Paul, Tom, Ann i Rosa, tots entre els 75 i 96 anys d'edat, han trobat una nova casa, se senten feliços en la seua comunitat i són necessaris. Són lleials, tenen un fort sentit de la responsabilitat i estan molt motivats. Les rivalitats o les lluites de poder no tenen lloc en les seues vides. La lliure elecció de temps i hores de treball els deixa prou de temps per als néts, les cites mèdiques o la gimnàstica.

En les seues entrevistes, d'una manera propera i amena, els treballadors més majors de la fàbrica d'agulles revelen la seua sensació de seguretat. Plens d'alegria i vitalitat, descriuen com de feliços estan treballant junts i també parlen del somni que tots ells comparteixen: seguir pujant les escales que condueixen a la sala de producció tant temps com siga possible. L'enfocament innovador de Hartmann qüestiona actituds de la nostra societat, la qual considera sovint les persones de més de 50 anys com gent pràcticament incompetent.

El director, Bertram Verhaag, va nàixer en Sosnowitz (Polònia) en 1944, estudià sociologia i economia i, en 1975, es va llicenciar en l'Escola de Cinema i Televisió de Munic. L’any 1976 va fundar la productora DENKmal-FILM, amb Claus Striegel. Junts han dirigit, escrit i produït prop de 90 títols per a cinema i televisió.

Entrada lliure limitada a la capacitat de la sala

Fitxa tècnica

Direcció: Bertram Verhaag