EXPERTS BUSQUEN SOLUCIONS A L'ASSETJAMENT LABORAL

La Seu Universitària d’Alacant acollirà, el dijous 4 de febrer, les Jornades “Assetjament laboral. Claus per a la solució Extrajudicial i Judicial”, que aplegaran un destacat nombre de professionals de diverses disciplines, com ara advocats, jutges, sindicalistes o personal sanitari. Organitzades per la Universitat d’Alacant i UGT del País Valencià, compten amb el finançament de la Fundació per a la Prevenció de Riscos Laborals. Segons Fernando Ballester, membre de l’organització, “es tracta d’una jornada eminentment pràctica, que congregarà qualificats professionals de diversos àmbits, amb l’objectiu d’analitzar l’estat de la qüestió d’aquest problema des de totes les perspectives possibles, a més de presentar uns protocols d'actuació”. La jornada, que s’estructura en dues sessions, una de matí i una altra de vesprada, s’iniciarà a les 10.30 h i està previst que es clausure a les 19.00 h.

Durant el matí i des d’àmbits de responsabilitat i competències diversos, es durà a terme una taula redona en què s’analitzaran els problemes que planteja l’assetjament laboral. Hi participaran José María Roel, cap del Servei d’Especialitats Preventives de l’INVASAT, qui analitzarà la faceta preventiva i de qualificació del risc –laboral o no– de l'assetjament; Antoni Tatay, inspector de Treball i Seguretat Social d’Alacant, qui se centrarà en l’actuació administrativa enfront de l’assetjament laboral; Emilio Martínez, advocat de UGT a Alacant; Enrique Terrachet, fiscal de l’Audiència Provincial, qui analitzarà el vessant penal de l'assetjament; i Paz Fernández, magistrada jutge del Jutjat del Social número 4 d’Alacant.

El programa de la vesprada s’iniciarà amb una conferència a càrrec de Ramón Rocamora, director territorial d’Ocupació, qui dissertarà sobre el tractament dels plans d’igualtat i l'assetjament en la negociació col•lectiva. La Jornada conclourà amb la presentació d’uns protocols d’actuació enfront de l'assetjament, que han sigut elaborats pels professors de psicologia de les universitats de València i Castelló, respectivament, Enrique Carbonell i Miguel Ángel Gimeno i l'advocada laboralista de UGT-PV, Ana Mejías.

Per a més informació i inscripcions: seu.alacant@ua.es

Fitxer adjunt: Programa

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant