LA UA INAUGURA LES INSTAL·LACIONS ESPORTIVES

La Universitat d’Alacant inaugurarà les seues instal•lacions esportives el dilluns 15 de febrer, en un acte que s’iniciarà amb la signatura d’un conveni entre la institució docent i la Reial Federació Espanyola d’Hoquei.

Després, el rector, Ignasi Jiménez Raneda, i el president de la Federació, Santiago Deó Valera, es traslladaran al camp d’herba per a assistir a l'encontre que enfrontarà les seleccions absolutes d’hoquei masculí d’Espanya i Holanda, dos de les favorites en l’àmbit internacional, les quals han triat el campus de Sant Vicent de la Universitat d’Alacant per a realitzar la fase final de les concentracions prèvies al Mundial d’Hoquei 2010, que s’iniciarà el pròxim 28 de febrer a l’Índia.

Els dos equips mesuraran les seues forces en dos partits d’accés lliure per a tota la ciutadania, l’oficial del dia 15, que començarà a les dotze del migdia, i un de previ que tindrà lloc el dissabte dia 13 de febrer a les 16.00 h. Després del partit, es lliuraran els trofeus commemoratius. A més de les autoritats acadèmiques, han confirmat assistència diverses personalitats del món esportiu i polític, com el cònsol d’Holanda.

Aquest acte s’emmarca en el fort impuls que la Universitat d’Alacant està donant a l’esport, tant en el pla universitari com en el professional i d’alt nivell. En aquest sentit, la d’Alacant es perfila com una de les universitats punteres, tant a Espanya com a Europa, quant a instal•lacions esportives. Des de l’any 2005, s’ha dut a terme un projecte de construcció i millora de les instal•lacions esportives, que s’ha executat en tres terminis que van culminar l’any passat amb la reforma de la piscina, la creació d’una zona de salut termal i la pista d’hoquei, la qual cosa la situa en l’avantguarda en l’ús de materials nous i d’alt rendiment.

Cal ressaltar que l’ús de la zona esportiva de la Universitat d’Alacant està orientat tant a la comunitat universitària com a la societat en general, d’ací que cada vegada siguen més les formacions professionals que trien les seues instal•lacions per a les concentracions prèvies a grans esdeveniments esportius.

Segons dades extretes de les memòries del Servei d’Esports, en 2009 es van comptabilitzar 220.303 accessos per a pràctica esportiva lliure (és a dir, no s’inclouen els que van participar en cursos o activitats físiques que requereixen inscripció prèvia), una xifra que ha anat creixent amb la millora i l’ampliació de les instal•lacions.

Per a més informació: web.ua.es/hockeyua

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer