TRAGICOMÈDIA AMB MÚSICA EN DIRECTE

“Sentiments amb bon humor, música en directe, cançons inoblidables, coreografies atrevides i percussió corporal. Tot això barrejat amb una bona dosi de tragicomèdia”. D'aquesta manera defineix el director Pep Sanchis l'obra teatral Sentiments que, a càrrec d’Assaig, el grup de teatre de la Universitat de València, es representarà el pròxim 9 de febrer, a les 20.00 h, al paranimf de la UA.

Aquest text de creació col•lectiva, fet a partir d'improvisacions i amb la dramatúrgia de Javier Sahuquillo i Laura Núñez, “té una estructura molt urbana i el ritme de vida d’una gran ciutat, que es contraposa a sentiments i problemes de l’ésser humà com la solitud, les relacions de parella, la família, la precarietat del treball, les drogues, l'èxit, la fama…”, explica Sanchis. Aquests temes es desgranen al llarg de vint-i-vuit escenes independents i sis peces musicals en directe, en les quals actuen divuit actors universitaris escollits a partir d'un càsting.

En aquest muntatge, inspirat en Fashion Feeling Music, conviuen històries com la de la relació entre una prostituta i un paralític o la d'un ionqui que se sent molt sol envoltat de la seua família. “Amb un ritme ràpid i una escenografia minimalista, on la llum juga un paper fonamental, aquesta obra es representarà a Alacant per primera vegada, després d'haver tingut un gran èxit en l’estrena a València”, explica Sanchis.

La companyia teatral de la Universitat de València funciona des de 1991. Des d’aleshores, han representat dinou muntatges. En 2008 van dur a escena Una nit amb Joan, en 2007 Per Sant Luc… i en 2006 El dia que Bertold Brecht va morir a Finlàndia, que també es va representar a l'auditori universitari dins del programa Paranimf d'Arts Escèniques.

Recollida d'invitacions a la sala Aifos de la UA.

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer