COMMEMORACIÓ I HOMENATGE A MIGUEL HERNÁNDEZ

La Seu Ciutat d’Alacant acollirà els pròxims dies 24 i 25 de març l’homenatge a Miguel Hernández en el centenari del seu naixement. Una exposició sobre la recuperació de la memòria del poeta a Alacant, la conferència magistral de José Carlos Rovira, coordinador dels actes d’homenatge en l’àmbit estatal, la dramatització de Sino sangriento, de Marcos Ana, i la distribució de poemes dedicats a Miguel Hernández, seran els actes que integren la commemoració.

Segons explica el coordinador de l’activitat, Manuel Parra Pozuelo: “Aquestes jornades compleixen una tradició en la Seu perquè porten a terme actes d’homenatge a Miguel Hernández entorn de la data de la seua mort. No obstant això, enguany es donen circumstàncies especials ja que se celebra el centenari del naixement i es disposa de la presència del professor de la UA José Carlos Rovira, que impartirà una conferència magistral en què es desvetlaran novetats en relació amb el tema de l’arxiu de Miguel Hernández, pertanyent a l’Ajuntament d’Elx”.

Abans de la ponència, que tindrà lloc el 24 de març, a les 20.15 hores a la sala Miguel Hernández, s’inaugurarà en el vestíbul de la Seu la mostra de documents i fotografies sobre la recuperació de la figura del poeta a Alacant, organitzada per l’Associació d’Estudis sobre Miguel Hernández i la Comissió Cívica per a la Recuperació de la Memòria Històrica d’Alacant. Tal com comenta Parra: “La mostra es compon de records sobre la incorporació de l’obra del poeta a la literatura alacantina, ja que Miguel Hernández mor el 1942 però fins als anys 50 la seua obra no comença a ser difosa i reconeguda”.

El 25 de març, a les 20.15 hores, es projectaran fotografies dels actes públics que s’han dut a terme a Alacant en homenatge a Hernández des de l’any 1960 aproximadament, pertanyents als fons de les associacions esmentades. Així mateix, el grup de teatre El Desván efectuarà una dramatització de Sino sangriento, de Marcos Ana, “que es va llegir per primera vegada el 1960 a la presó de Burgos per a celebrar l’homenatge dels 50 anys del seu naixement”, afirma el coordinador. Finalment, es distribuirà la publicació no venal dels poemes dedicats a Miguel Hernández a càrrec dels grups Ateneu d’Alacant, Esencias, Espejo de Alicante, Miguel Hernández, Numen, Auca, Anuesca, Alezeia i Aula Literaria.

L’assistència als actes és lliure fins a completar la capacitat de la sala.