JOSÉ MENESE, ANA 'LA YIYA' I ANTONIO CARRIÓN, EN EL CONCERT 'GALERIA DE SAETAS'

El 30 de març, a les 20.15 hores, el Club Información acollirà el concert ‘Galería de saetas’, amb les actuacions de José Menese, Ana la Yiya i, al toc, Antonio Carrión. L’acte s’emmarca en el cicle Música per a la Setmana Santa, Música per a la Pau, que organitza el Vicerectorat d’Extensió Universitària de la UA. Les saetes es canten a l’empara de diversos estils i utilitzant palos bàsics del flamenc: toná, martinete, carcelera, seguiriya, seguiriya i canvi per carcelera... Com en anys anteriors, aquest ventall de formats serà emprat pels intèrprets.

José Menese
Comença la seua carrera com a cantaor en el Madrid dels seixanta. Freqüenta els cercles intel•lectuals antifranquistes, forja un estil ortodox d’art amb lletres compromeses, i supera tots els palos fins a convertir-se en un dels patriarques del flamenc. Amb més de quatre dècades a l’esquena en les quals va actuar a l’Olympia de París o la seu de l’ONU i una gran labor de difusió del flamenc en el món universitari, Menese és el màxim representant de l’escola mairenista i encarna la rotunda afirmació que diu “el cant bo dol”.

Ana 'la Yiya'
Ana Ramírez la Yiya va nàixer a Puebla de Cazalla (Sevilla). Va pertànyer durant tres anys a la companyia de Cristina Hoyos i va recórrer els escenaris més importants del món. L’any 2004 reapareix amb el nom artístic de la Yiya. Destaquen els premis de Soleá d’Alcalá i Triana de la Diputació Sevilla i premi Candil de Barcelona. Actualment rep formació a l’escola de cant de Fernando Rodríguez de Puebla de Cazalla.

Antonio Carrión
Fill del cantaor Carrión de Mairena, el seu toc enfonsa les arrels en les escoles de Melchor de Marchena, Niño Ricardo i Manolo de Huelva principalment. Entre altres reconeixements ha sigut guardonat en els Premis Nacionals de Flamenc de la Càtedra de Flamencologia de Jerez i amb el premi a la millor guitarra de l’any 2008 i 2009.

L’entrada és lliure limitada a la capacitat del local.