MÚSICA TRANSCRITA: DE SCARLATTI A PIAZZOLA

El pròxim 17 de març, a les 20.15 hores, Seu Ciutat d'Alacant acollirà el concert Música transcrita: de Scarlatti a Piazzola, a càrrec del Quartet de Saxofons, que s'inclou en el cicle Música para Setmana Santa, Música para Pau. L'entrada al concert és lliure, limitada a la capacitat de la sala.

És habitual pensar que una peça musical només ha de ser interpretada amb el instrument per al qual es va compondre i, fins i tot, hi ha qui pensen que tocar música adaptada és poc menys que un sacrilegi. No obstant això, la història mostra que són els propis compositors els primers responsables dels arranjaments de les seues pròpies obres. Així, Mozart va adaptar per a flauta el seu famós concert per a oboè; el mateix Beethoven va adaptar el seu concert per a violí convirtiéndol en un concert per a piano; Shoenberg va arreglar Brahms; Liszt va arregalr Wagner; Stravinsky va arreglar Pergolesi; Bach va arreglar Vivaldi, Mahler va arreglar Schumann. La transcripció dota a l'obra d'una nova vida, a l'afegir-li els dt.tices propis del nou instrument i, a més, pot servir com mitjà de major difusió de la música del compositor.

Quant als intèrprets, l'agrupació està formada per saxofonistes clàssics que desenvolupen la seua vida professional en diferents àmbits. Han format part de diverses formacions de càmera i actuen habitualment com solistes amb motiu de congressos o clases realitzades en diversos llocs de la geografia espanyola. També han col•laborat amb importants orquestres com la RTVE, Orquestra de la Comunitat de Madrid, Philarmonia d'Espanya, i han estat guardonats en diferents concursos com el Concurs Internacional de Música de Benidorm o el Torneig Internacional de Música, celebrat a Itàlia.

Intèrprets

Tomás Jerez, saxofon soprano
Nacho Solana, saxofon alt
Alejandro Juárez, saxofon tenor