UNA OBRA SOBRE DONES ESCRITA PER UNA DONA

La mare que tens, t'agrada? Què opinaries si et diguérem que tens l'oportunitat de canviar-la? Casa Matriu és una empresa que proveïx mars substitutes. Casa Matriu et mostra tots els models imaginables. Amb aquesta premissa es presenta l'obra teatral Casa matriu, a càrrec de Saineters i dirigida per Andrés Vinaches, que es podrà veure el pròxim 10 de març, a les 20.00 hores, en el Paranimf de UA. L'obra, que ha contat amb el suport del Ministeri d'Igualtat, s'inscriu en els actes organitzats per la UA al voltant del 8 de Març, Dia Internacional de la Dona.

Segons explica Vinaches, “Casa matriu és una comèdia agredolça, escrita per l'autora Diana Raznovich, que ha estat representada en diversos països i traduïda a diferents llengües. L'obra mostra un ventall de relacions entre mares i filles en diferents situacions i estrats socials”. La filla rebel, la mare preocupada perquè la seua filla acabe els estudis, la filla que pateix per estar distanciada de la seua mare són alguns dels temes que es toquen en l'obra que, per al director, “fins i tot en els moments més humorístics té un regust de tristesa i de realitat que fa que el públic s'identifique”.

Interpretada per Emma López com la mare i Elena Candela en el paper de la filla, la importància d'aquest muntatge resideix “en el treball actoral i en el text”, afirma Vinaches, i es relaciona amb l’efemèride del 8 de Març perque és “una obra concebuda per una dona que parla de dones”. Casa matriu, que ha itinerat per diverses localitats de la província, es representarà l’11 de març al Teatre Ruperto Chapí de Villena, a les 20.30 hores, dins del programa organitzat pel Secretariat de Cultura i el Centre Coordinador de Seus Universitàries “Cultura i Formació per a la Igualtat”.

Entrades per a la representació en el Paranimf a la venda en llibreria Compas de la UA, Fnac, Servicam i una hora abans de l'actuació en el Paranimf de la UA. Preu: 5 €