CONCURSOS A LA CREATIVITAT CULTURAL

El Secretariat de Cultura de la Universitat d’Alacant convoca els Concursos a la Creativitat Cultural 2010 en les categories de Fotografia, Narrativa hiperbreu, Música i Blogs culturals. Podran concórrer tots els estudiants matriculats en qualsevol de les universitats del territori nacional i el personal vinculat a la Universitat d’Alacant, amb obres originals i inèdites i no premiades en anteriors concursos. El termini de presentació dels treballs serà del 24 de maig fins a 4 d’octubre de 2010, tots dos inclusivament.

En la categoria de fotografia, el tema establit serà “Els territoris de la Universitat d’Alacant”, en què fotografies analògiques i digitals concorren en un únic concurs. S’inclouen els edificis de la Universitat en el campus de Sant Vicent i els de les diferents seus universitàries, com també els entorns immediats de la seua àrea d’influència. També es consideraran les activitats de tot tipus (culturals, acadèmiques, mediambientals, etc.) que en es facen en aquests espais. S’estableix un primer premi de 600 € i un segon de 250 €.

Per a l’apartat de música s’admeten composicions de qualsevol estil i s’estableix un únic premi de 600 €. Cada concursant podrà concórrer amb un màxim de dues cançons, de les quals haurà de ser autor. En cas d’haver-hi lletra, es valorarà l’originalitat, contingut i interpretació, i es presentarà en un document (word, openoffice, pdf, rtf o txt) juntament amb la cançó. La presentació es farà per mitjà d’un arxiu d’àudio (format .ogg, .flac o .mp3) i no pot superar els 5 minuts.

En relació amb la narrativa hiperbreu, cada concursant podrà presentar un màxim de dos contes, amb un màxim de 20 línies per obra, amb un límit de 1.400 caràcters aproximadament, de tema lliure, en castellà o valencià. S’estableix un primer premi dotat amb 600 €, i un segon premi dotat amb 250 €. Aquestes quantitats es troben subjectes a les retencions legalment establides. La presentació de les obres es farà ajuntant el text directament en el quadre habilitat en el formulari de la web.

Finalment, el blog ha de tenir un contingut cultural. Per tant, pot abordar temes com la literatura, el cinema, la música, el còmic, l’art, etc. Es valorarà si es fan actualitzacions freqüents. Es prendrà en consideració l’originalitat dels temes tractats i si la manera de fer-ho és innovadora i creativa; la qualitat de l’idioma, una presentació adequada, una comunicació i interacció amb altres blocs. S’estableix un primer premi de 600 € i un segon de 250 €.

Consulta les bases completes en el document adjunt.

Fitxer adjunt: Bases