CONVENI PER A IMPARTIR CURSOS D'ESTIU EN GUARDAMAR

La Universitat d’Alacant i l’Ajuntament de Guardamar del Segura acaben de signar un conveni de col•laboració que permetrà que la localitat costanera torne a acollir cursos d’estiu. En total, des del 12 fins al 16 de juliol, s’impartiran tres cursos i tres tallers pràctics en els quals la nota fonamental és l’heterogeneïtat de les propostes que van dirigides tant a estudiants universitaris com al públic en general.

Des de patrimoni cultural fins a innovació i recerca d’ocupació, els cursos que es proposen tindran la participació tant de professionals com d’acadèmics i, segons la directora del Secretariat d’Extensió Universitària i responsable dels cursos que la UA fa fora del campus, Rosario Navalón, “tenen una orientació pràctica i estan dirigits a conèixer de primera mà el que es proposa en els cursos i a aplicar els coneixements adquirits de forma immediata”. Així doncs, en dos dels cursos, els titulats Introducció a la Interpretació del Patrimoni Aplicada al Municipi de Guardamar del Segura i Ecologia Aplicada a la Vida Quotidiana, es faran eixides de camp i prospeccions arqueològiques als jaciments, les dunes i la pineda de Guardamar. El tercer dels cursos serà Creativitat i Innovació per a la Recerca d’Ocupació, que tindrà entre altres ponències la titulada Tècniques de recerca activa d’ocupació: el currículum, l’entrevista. Els tallers que es desenvoluparan són el d’accions físiques: Teatre i Dansa, el de Fotografia Creativa Digital i el de Com Fer Curtmetratges.

Els cursos d’estiu de Guardamar es van presentar dimecres passat dia 26 de maig amb la presència del rector de la UA, Ignacio Jiménez Raneda, l’alcaldessa guardamarenca, Marylène Albentosa, la vicerectora d’Extensió Universitària, Josefina Bueno, la regidora de Joventut, Ana Senent i la directora del Secretariat d’Extensió Universitària, Rosario Navalón. Tots els assistents van coincidir a destacar la importància d’aquesta col•laboració “que enriqueix ambdues institucions” i aporta un component “de frescor i de particularitat cultural a l’oferta formativa estival”.

L’edició d’enguany dels cursos d’estiu de la UA destaca per la dispersió geogràfica; s’impartiran un total de 62 cursos en 11 ubicacions diferents, a més del campus universitari, la qual cosa resulta essencial, segons la vicerectora d’Extensió Universitària, “per a donar a conèixer totes les realitats essencials i la riquesa cultural i patrimonial de la província d’Alacant”. Els cursos d’estiu de Guardamar van sorgir fa més de 20 anys amb la col•laboració de la Diputació, i es reprenen gràcies a aquest conveni amb la UA després de diversos anys d’absència per falta de finançament. La matrícula dels cursos està oberta. Per a més informació

La matrícula de los cursos está abierta.
Para más información: http://web.ua.es/es/cursos-verano