EL MUA SE SUMA AL DIA INTERNACIONAL DELS MUSEUS COM ESPAI DE CONCÒRDIA INTERCULTURAL

El Museu de la Universitat d’Alacant se suma a la celebració del Dia Internacional dels Museus el pròxim dia 18 de maig. “Museus per a l’harmonia social” és el lema triat per a enguany pel Consell Internacional de Museus (ICOM). Amb aquesta finalitat s’han programat una sèrie d’activitats especialment dirigides a xiquets de totes les edats acompanyats pels pares i familiars. Accions artístiques d’animació, tallers didàctics de màscares del món, un mural intercultural i projeccions de dibuixos animats centraran el programa que s’iniciarà a les 17.30 hores i culminarà a les 19.30 hores amb una xocolatada.

L’objectiu, segons Remedios Navarro, coordinadora de l’activitat i tècnica del MUA, “és que el museu es transforme en un espai de comunicació, entreteniment, aprenentatge, pluralitat cultural i harmonia social”.

La convocatòria d’ICOM és una invitació perquè els museus es comprometen en la construcció d’una convivència equilibrada i justa. Segons la convocatòria d’enguany, “si volem apostar pel futur, hem de fer-ho involucrant-nos en la difusió d’un model social igualitari i integrador en el qual s’eliminen les barreres entre pobres i rics, els vergonyants desequilibris entre nord i sud i les agressions al medi ambient”.

El Dia Internacional dels Museus se celebra en tot el món des de 1977. El MUA, que l’any passat va fer el desè aniversari, el celebra des de 2006. És una oportunitat d’acostar el públic i la societat en general als museus i als seus professionals. Segons Navarro, “amb el pas dels anys els museus han ampliat els serveis que ofereixen a la comunitat, les seues funcions s’han multiplicat i les programacions s’han enriquit amb nombroses activitats complementàries a les exposicions: visites guiades, cursos, conferències, tallers, concerts, espectacles teatrals, etc.

Renovació d’exposicions
Coincidint amb la Celebració del Dia Internacional dels Museus, el MUA estrena exposicions en totes les sales. El dilluns dia 17 de maig, a les 20 hores, s’inauguren les dues mostres que ocuparan la SALA 365 fins al mes de setembre. Es tracta de “Les empremtes del temps”, sobre la restauració i reconstrucció de la basílica de Santa Maria d’Elx i “Lightness”, una exposició de maquetes fetes pels alumnes d’Arquitectura de l’Escola Politècnica Superior de la UA, dins de l’assignatura Projecte d’Estructures Singulars que imparteix el professor Antonio Maciá.

El mateix Dia dels Museus, el dimarts dia 18 de maig, a les 12 hores, s’inaugurarà l’exposició “Sèrie 1: Fotografies de Guillermo Llobet”. L’acte, al qual assistiran la vicerectora d’Extensió Universitària i l’autor, tindrà lloc a la sala Sempere. La mostra podrà veure’s fins al mes de setembre. El mateix dia 18 s’obrirà al públic “Manga, una cultura en imatges”, que es podrà visitar fins al mes de juny.

També està previst que s’òbriga l’exposició de la sala Naias, titulada “Espai-Temps 3”, de Carmen Cutillas, i que també estarà fins a setembre.

Fitxer adjunt: Programa-1305