EL TEATRE UNIVERSITARI CLÀSSIC ESTRENA LAS FORTUNAS DE ANDRÓMEDA Y PERSEO

El dia 12 de maig de 2010, dimecres, a les 20:00 hores, en el Paranimf de la UA, tindrà lloc l'estrena de l'obra Las fortunas de Andrómeda y Perseo de Pedro Calderón de la Barca, dirigida i adaptada per Andrés Vinaches i interpretada pel Teatre Universitari Clàssic de la Universitat d'Alacant.

El director de l'obra ha treballat durant tres mesos amb seixanta-quatre alumnes, dels quals s'ha seleccionat als vin-i-quatre intèrprets definitius que pujaran a l'escenari el dimecres. L'obra comptava amb una posada en escena de gran envergadura que implicava fins a deu canvis de decorat i la utilització d'abundant i complexa maquinària escènica. Segons Andrés Vinaches, el muntatge ha implicat un gran esforç d'adaptació, "traslladant aquesta grandiosa comèdia palatina a un modest corral de comèdies".

En aquesta ocasió, Vinaches ha comptat amb la col·laboració com a ajudant d'adreça d'Esther Sánchez, protagonista de Lisístrata i participant en Antígona, Electra i Pséudolo, altres obres representades anteriorment pel Teatre Universitari Clàssic.

L'obra de Calderón es va estrenar originalment en 1653 amb un clamorós èxit que la va conduir a oferir trenta-sis representacions. Des de llavors, no ha tornat a posar-se en escena, la qual cosa ha constituït un veritable repte per al grup, que en paraules del seu director "hem intentat desenvolupar les capacitats artístiques dels alumnes i realitzar un projecte en comú, amb les iniciatives i participació de tots en els diferents àmbits creatius".

Com també indica Andrés Vinaches, “Amb aquest manuscrit, conservat avui en The Hougthon Library de la universitat d'Harvard, el propòsit va ser des d'un principi recuperar la música barroca de l'obra, no escoltada des de llavors, i algun dels nombrosos fragments cantats. En la transcripció, orquestració i adaptació de les partitures originals, van estar treballant el Catedràtic de Musicologia José María Vives i el guitarrista Raúl Juan, fins que vam haver de desistir per mancar de músics per a interpretar-la. Posteriorment decidim realitzar una selecció de músiques del romancero tradicional i adaptar a elles alguns fragments del text cantat de Calderón, atès que una dels senyals d'identitat de la Companyia de Teatre Clàssic de de la Universitat d'Alacant és la inclusió de música i cant”.

Recollida d'invitacions: Sala Aifos. De dilluns a divendres de 9 a 14 hores.I de dilluns a dijous de 16.00 a 19.00 h.

Fitxer adjunt: Cartel