Elisa Canqui, de onu, oferirà proposades contra la crisi

El concepte andí de viure bé o Sumak Kawsay és una alternativa al model tradicional de cooperació i desenvolupament. Desvelar la problemàtica derivada d’aquest model, explicar la proposta andina i aprofundir en el concepte sumak kawsay són alguns dels temes que s’aborden en les conferències i tallers del curs Desenvolupament i Diversitat Cultural: Conceptes i Mesures del Sumak Kawsay, organitzat per la Universitat d’Estiu Rafael Altamira i l’Institut Universitari de Desenvolupament Social i Pau.

En el curs, que dirigeixen els professors María Dolores Guilló i José Ángel Silva, participaran ponents de gran prestigi internacional com l’expresident de l’Assemblea Constituent de la República d’ Equador, exministre d’Energia i Mines i investigador de la Facultat Llatinoamericana de Ciències Socials, FLACSO, Alberto Acosta, la vicepresidenta del Fòrum Permanent per a les Qüestions Indígenes de les Nacions Unides, la indígena aimara, Elisa Canqui Mollo, el catedràtic d’Economia Aplicada de la UPV/EHU, Koldo Unceta, la catedràtica d’Ètica i Filosofia Política de la Universitat de València, Adela Cortina, el catedràtic d’Economia Aplicada UCM i director de l’Institut Complutense d’Estudis Internacionals, José Antonio Alonso, o el catedràtic de Sociologia de la Universitat d’Alacant i col•laborador honorífic de l’Institut de Desenvolupament Social i Pau, José María Tortosa.

El curs, que té una durada de 20 hores, es desenvoluparà del 12 al 15 de juliol en el campus de Sant Vicent i està dirigit tant a ONG, com a mediadors interculturals i professionals de l’àmbit de la cooperació, com a estudiants.

Per a més informació i matrícules es pot consultar en: www.univerano.ua.es, en el telèfon 965 909 821, en horari d’oficina, o en la Secretaria de la Universitat d’Estiu Rafael Altamira situades en el campus de la UA.