Exposició "Les llunes de Miguel". Del 4 al 15 de maig.

“Les llunes de Miguel” és el títol d’una exposició itinerant que ha posat en marxa la Fundació Cultural Miguel Hernández, amb el suport del Banc de Santander a través de la Divisió Global Santander Universidades, per a homenatjar l’autor en el centenari del seu naixement i que recorrerà els diferents campus universitaris de la Comunitat Valenciana.

La pròxima cita serà la Universitat d’Alacant, a través de la Seu Universitària de Cocentaina on dimecres que ve, 5 de maig, tindrà lloc la inauguració d’aquesta exposició al Palau Comtal a les 11.00 h. L’expo es podrà visitar fins al 14 de maig. Aquesta activitat ha sigut possible gràcies a la col•laboració del Vicerectorat d’Extensió Universitària.

L’exposició “Les llunes de Miguel”, que consta de 28 plafons repartits en 7 blocs informatius i de material audiovisual, arreplega diferents facetes del poeta oriolà, amb la lluna com a eix temàtic. Pren el nom del primer poemari de Miguel Hernández, Perito en lunas, i de la similitud que aquest sempre va fer entre les fases de la lluna i les fases de l’evocació literària. D’ací que el principal objectiu d’aquesta exposició siga donar a conèixer a la comunitat universitària i a la societat en general les diverses facetes en les quals es va prodigar Miguel Hernández al llarg de la seua curta però intensa trajectòria des de la poètica a la teatral, periodística, prosística, epistolar i senderista. Camps tots aquests impregnats pels valors de llibertat, compromís social, justícia i amistat, que van caracteritzar el poeta oriolà.

Cada bloc està compost d’un apartat descriptiu, documental i iconogràfic, acompanyat d’un catàleg didàctic. Amb aquesta composició es pretén oferir una imatge més completa de Miguel Hernández a través de les seues múltiples expressions vitals i literàries.

Està prevista l’assistència a l’acte d’inauguració del comissari de l’exposició, Juan José Sánchez, director de la Fundació Cultural Miguel Hernández i de José María García de los Ríos González, director de Santander Universidades Levante.