CLAUSURA DEL CURS DE LA UPUA

El rector de la Universitat d’Alacant, Ignacio Jiménez Raneda, ha aprofitat el solemne acte de clausura del curs de la Universitat Permanent per a anunciar que la UA presidirà durant els pròxims quatre anys l’Associació Estatal de Programes Universitaris per a Majors, AEPUM. Es tracta d’un reconeixement explícit de les 38 universitats que integren l’Associació, “al lideratge de la institució docent en la Formació Permanent i el treball fet en l’àmbit nacional i internacional pels programes universitaris per a persones grans”. La decisió es va prendre durant la XI Trobada Nacional de Programes Universitaris per a Majors, (PUM) que va tenir lloc a Lleida a la fi de maig.

L’acte de clausura ha tingut la participació del subdirector general d’Aprenentatge al Llarg de la Vida del Ministeri d’Educació, José Mario Rodríguez Alvariño, com també del president de la Comissió Executiva de la Comissió Nacional de l’Any Hernandià, José Carlos Rovira.
Un dels moments més emotius ha sigut el lliurament de beques als 46 alumnes que han culminat amb èxit els 72 crèdits que cal cursar com a mínim per a aconseguir el diploma sènior. Segons la directora de la UPUA, Concha Bru, “enguany hem tingut 1.325 alumnes matriculats, 359 d’ells es matriculaven per primera vegada, la qual cosa comporta el major increment percentual d’alumnat des que es va iniciar el programa per a persones grans fa 10 anys”.

Les edats dels alumnes que participen en els programes sènior de la UA oscil•len entre els 50 i els 92 anys. D’ells, un 37% són homes i un 63% dones. “En total s’han impartit 104 assignatures, principalment a la Seu Universitària d’Alacant però també en el Campus de Sant Vicent i en altres seus universitàries i municipis col•laboradors”, explica Bru. La celebració ha culminat amb un recital poètic musical d’homenatge a Miguel Hernández en el centenari del seu naixement, a càrrec dels alumnes dels tallers d’escriptura de la Universitat Permanent, amb la direcció d’Emilia Gómez García.

Fitxer adjunt: Entrega de diplomas