COACHING, NUTRICIÓ PER A ESPORTISTES I HÀBITS SALUDABLES

La Universitat d’Estiu Rafael Altamira i les seus universitàries de la Universitat d’Alacant tractaran enguany diferents aspectes relacionats amb la salut, la nutrició i la preparació física dels esportistes. Quatre cursos amb enfocaments professionals sobre el món de l’esport i la salut.

En el curs de 30 hores Nutrició i Antropometria en Esports de Resistència, que la Universitat d’Estiu Rafael Altamira impartirà del 12 al 16 de juliol es parlarà del mesurament del cos humà, la seua composició i proporcions i dels factors de rendiment en esports de resistència. Està dirigit per José Antonio Pérez Turpin i oferirà tallers pràctics sobre hidratació i begudes de reposició, i també la presència de professionals de la medicina i l’esport, com Saioa Segura, del Centre d’Alt Rendiment de Sant Cugat del Vallès, que abordaran diferents aspectes de l’alimentació en activitats extremes com el Ral•li Dakar.

Per a continuar aprofundint en el tema, la Seu de Cocentaina acollirà un altre curs d’idèntica durada titulat Noves Aplicacions en Cineantropometria i Nutrició en l’activitat física que s’impartirà entre el 19 i el 22 de juliol. José Bordalás, entrenador de l’Elx C.F., Elena García, professora de Nutrició i Bromatologia de la UMH o Raúl Garrido, doctor en Medicina Esportiva de l’Hospital General d’Alacant, entre altres professionals, exposaran la seua experiència en l’elaboració d’aliments per a esportistes, en els aspectes pràctics de la nutrició en el futbol o en els mesuraments antropomètrics complets aplicables a l’activitat física.

Des d’un punt de vista més empresarial, la Universitat d’ Estiu Rafael Altamira ha proposat el curs Coaching i Gestió d’Empreses Esportives, Activitat Física per a la Salut, que es desenvoluparà de l'1 al 4 de juliol en el campus de la UA i a l’hotel Meliá de Benidorm, dins del Benidorm FitnessFestival 2010. Orientat a professionals vinculats amb el fitness des de diferents òptiques, el curs oferirà una visió multidisciplinària i real de la direcció i gestió d’empreses esportives. Ernesto Gaspar, director executiu del Centre Europeu de Coaching Executiu (CECE), Pitti Pinsach, professor del Centre Internacional de Neuromiostàtic, o David Barranco i Monste Dalmau, tècnics superiors de la Federació Espanyola d’Aeròbic i Fitness (FEDA) oferiran conferències i tallers que versaran sobre la indústria del fitness com a negoci des del punt de vista empresarial, l’entrenador personal, professió de futur, o el fitness aquàtic en el marc internacional.

Finalment, el curs Majors Actius, Vida Saludable: Capacitació per a Educadors de la Salut està dirigit tant a professionals de la salut com a personal en formació, voluntaris, familiars o qualsevol tipus de cuidadors que treballen diàriament amb persones grans. En aquest curs, impartit per professionals de diferents àrees de la salut, s’estudiarà la nutrició, l’activitat física, el consum de fàrmacs o la salut emocional. Aquest curs de 30 hores, l’únic de l’oferta estival que s’impartirà a la Seu Ciutat d’Alacant, es desenvoluparà entre el 5 i el 9 de juliol en el marc de la Universitat d’Estiu Rafael Altamira.

Per a més informació i matrícules es pot consultar en: