COMENCEN ELS CURSOS D'ESTIU DE LA UA AMB ÈXIT DE CONVOCATÒRIA

Amb el cartell de “complet” va començar ahir el curs English and Spanish as a Foreign Language en la Universitat d’Estiu Rafael Altamira. Organitzat per la UA i el Departament of English from The University of Memphis. El curs té una durada de dues setmanes en les quals l’alumnat aprendrà la metodologia per a ensenyar espanyol i anglès. Està integrat per alumnes d’universitats americanes i espanyoles i, a més de les classes, s’ofereixen activitats culturals com la visita a la casa de Miguel Hernández a Oriola o la pujada al castell de Santa Bàrbara a Alacant. L’objectiu, segons el director dels cursos d’estiu, José Ramón Belda, “és que els estudiants americans coneguen amb més profunditat la cultura espanyola”.

Durant la presentació del curs, Belda ha incidit en la “gran oportunitat” que impliquen iniciatives d’aquest tipus “perquè els alumnes de diferents procedències es relacionen i interactuen de forma estreta i aconseguisquen un aprenentatge mutu”. En aquest sentit, el director de la Rafael Altamira considera interessant incidir en la presència cada vegada més àmplia de cursos internacionals que coordinen col•laboracions amb les universitats de Missouri, Edhec-Paris, Graz-Àustria i la de Memphis.

Aquest és el primer dels 62 cursos d’estiu que es desenvoluparan fins a finals de juliol en el campus de Sant Vicent, les seus universitàries d’Alacant, Villena, Cocentaina, Oriola, la Nucia, Xixona, la Marina i els municipis de Saix, Guardamar del Segura, el Pilar de la Foradada, Callosa de Segura i Benidorm.

L’èxit d’aquest primer curs és, en paraules del director dels Cursos d’Estiu Rafael Altamira, “la tònica general de la programació d’enguany, que té a dia d’avui més de 1.500 matriculats, un increment de 100 alumnes respecte del curs passat”. I a pesar que encara no s’han tancat les matrícules, en diversos cursos s’ha hagut de fer una ampliació de les places per sobrepassar amb escreix el centenar de matriculats. Es tracta de cursos com el de Moda Espanyola: un Sector en Expansió, Actuacions Geotècniques Especials, Videojocs: Mercat i Últimes Tendències i El Mediterrani Avui, patrocinat per Casa Mediterrani.

Fitxer adjunt: Josér Ramón Belda en la presentación del curso