COMENCEN LES NITS DE LA SEU

Com cada any, la Universitat d'Alacant presenta el programa Nits d'Estiu en la Seu que, a partir del dijous 1 de juliol i fins al 27 d'agost, oferirà una variada mostra d'activitats culturals. El cinema, la música, la literatura i les exposicions estaran presents durant els mesos d'estiu en la Seu Universitària d'Alacant. La inauguració tindrà lloc l'1 de juliol, a les 21.30 hores, amb l'actuació de la Coral Sènior de la UPUA, dirigida per Juan Luis Vázquez, que enguany celebra el seu 10º aniversari. La coral interpretarà obres d'Haendel, Bach i Morricone.

La programació musical continuarà de la mà d’Alfredo Ferre Martínez, violoncel•lista guanyador del Concurs Joves Intèrprets del Conservatori Professional de Música de Villena Ruperto Chapí, el dijous 8 de juliol, a la sala Altamira, i de Rafa Xambó, cantautor pertanyent al moviment de la Nova Cançó dels 70. Xambó oferirà un concert el 15 de juliol a les 21.30 amb temes del seu últim disc, Andanes, o del premiat Cançons de la memòria trista. La diversitat musical estarà present amb la presentació de Músicas del Mundo, un espectacle amb músiques d’Àfrica, Orient, Cuba o Brasil que es farà a la tardor al Paranimf, i que el 20 de juliol oferirà un primer concert de música folklòrica a càrrec del grup Marakatá. Finalment, el guitarrista Jusuk Lee, guanyador del VIII Concurs Internacional de Guitarra José Tomás, el dijous 22 de juliol, i el quintet de corda Diapasón amb el seu concert del 29 de juliol tancaran l’àmplia proposta musical de la Seu.

Nits d’arts escèniques

El teatre també tindrà un espai destacat en les nits culturals de la Seu, i el dimecres 7 de juliol s’estrenaran les escenes de cafè-teatre Tenemos que hablar, del Teatro Universitario dirigit per Juan Luis Mira. L’obra Morir o no, de Sergi Belbell, estrenada al Paranimf pel Teatre Universitari de la UA i dirigida per Tomás Mestre, es representarà el 14 de juliol. Una altra formació teatral de la UA, en aquest cas de la Universitat Permanent, actuarà el 21 de juliol en amb el text Amor, no me montes otra escena (de amor) amb dramatúrgia i direcció de Pascual Carbonell. La màgia vindrà a càrrec de Magic Dexter, el dimarts 27; i per acabar, sota la direcció de Juan Luis Mira, l’obra Aduosadas es representarà el 28 de juliol a la sala Miguel Hernández.

Cicles de cinema amb Mankiewicz i Kieslowki

La Seu no s’oblida del món del cinema, i arranca una àmplia programació en aquest sentit amb la projecció de Flamenco, de Carlos Saura, in memoriam del professor José Antonio Martínez Bernicola, el dimarts 6 de juliol, a les 21.30 hores, a la sala Miguel Hernández. El VII Cinefòrum Llatinoamericà tractarà el tema de les relacions polítiques entre els EUA i Llatinoamèrica del 12 al 14 de juliol.

A partir d’agost començaran els cicles a Mankiewicz (del 2 al 13) i Kieslowski (del 16 al 27). Amb deu pel•lícules representatives per part de cadascun d’aquests directors fonamentals en la història del cinema, des de Eva al desnudo, La huella i Cleopatra per part de Mankiewicz, fins al Dekalog complet de Kieslowski, la Sala Rafael Altamira oferirà aquestes pel•lícules a les 20.00 hores, en versió original subtitulada en castellà perquè els amants del cinema puguen gaudir d’aquestes obres en el seu format original.

Literatura, recitals i exposicions

La gran oferta estival es complementarà amb altres propostes com el Taller de Literatura impartit per Mariano Sánchez Soler i José Luis Ferris, orientat a fomentar el gust per l’escriptura dirigit a estudiants d’ESO i universitaris. La presentació del llibre La secuoya, de Tomás Pastor, el dia 7 de juliol; cursos intensius d’idiomes com ara anglès, francès, alemany, xinès i japonès, recitals poètics a càrrec de José Luis Rico Martín i exposicions com les d’Ernest Lluch: l’esforç per construir un país, o Feministes en la transició política espanyola, que es podran visitar del 9 al 29 de juny, i del 9 al 28 de juliol, respectivament. Entrada lliure limitada a la capacitat del local.

Programació completa en el document adjunt.

Fitxer adjunt: Programa-1362

Fitxer adjunt: Ciclo de Mankiewicz