EL CERVELL I LA RESPONSABILITAT PENAL

Fins a on arriba la responsabilitat davant d’un acte delictiu, i com ha de ser l’acció de la justícia? Aquesta és la pregunta que plantegen les noves investigacions en neurociència, que han descobert indicis que el cervell funciona mecànicament comandat per les seues xarxes neuronals. Aquest fet podria canviar el concepte de responsabilitat elaborat per la filosofia, base al seu torn de la responsabilitat penal.

Experts en neurociències i diferents àmbits del dret es reuniran en la Universitat d’Alacant per a abordar aquesta problemàtica i debatre entorn del replantejament de les categories fonamentals del dret penal, tals com la culpa, la imputació, la responsabilitat i per tant, les penes. Cervell i Responsabilitat Penal. La Revolució Neurocientífica i els Límits de la Responsabilitat Penal és el títol del curs que, orientat a professionals i estudiants, s’impartirà en la Universitat d’Estiu Rafael Altamira.

Entre el 5 i el 8 de juliol, s’abordaran temes com les bases neurològiques de les accions, les restriccions cerebrals del lliure albir, el concepte filosòfic de responsabilitat, i la seua aplicació als criteris jurisprudencials. El curs, dirigit pels professors de la Universitat d’Alacant Antonio Doval i Carmen Juanatey, tindrà la participació de Juan Vicente Sánchez Andrés, de la Universitat de La Laguna, Ernesto Garzón, de la Universitat de Magúncia (Alemanya) o el magistrat de l’Audiència Provincial d’Alacant, Faustino de Urquía Gómez.

Per a més informació i matrícules es pot consultar en: www.univerano.ua.es, en el telèfon 965 909 821, en horari d’oficina, o a la Secretaria de la Universitat d’Estiu Rafael Altamira situades en el campus de la UA.