EL MUA LLIURA ELS PREMIS DEL X CONCURS DE TALLERS DIDÀCTICS

El dissabte 12 de juny, a partir de les 12 hores, el Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) acollirà el lliurament de premis i exposició del X Concurs de Tallers Didàctics del MUA, que guardona els millors treballs dels alumnes participants en els tallers artístics fets al museu universitari durant el curs acadèmic 09/10. En aquesta edició han participat més de 1.600 alumnes d’educació infantil, primària, secundària i batxillerat, procedents de 31 centres escolars de la província d’Alacant i Albacete. Entre premiats i seleccionats, un total de 41 xiquets i adolescents seran distingits per la seua imaginació i creativitat i les seues obres es podran veure en l’emblemàtic edifici. Un any més, l’Obra Social de Caja Mediterráneo ha col•laborat en aquesta activitat per al foment de la labor educativa desenvolupada pel MUA

La proposta educativa d’aquest curs es va plantejar sobre una visita-taller a l’exposició “Diàlegs amb Sempere”, organitzada com a homenatge a l’artista alacantí Eusebi Sempere (Onil, Alacant, 1923-1985) en el 25 aniversari de la seua defunció. L’activitat s’iniciava amb una visita a l’exposició. Els alumnes descobrien, amb el suport d’una conversa oberta amb els educadors, les analogies formals, tècniques o temàtiques entre 12 serigrafies i un gravat de Sempere confrontats amb 13 peces de la col•lecció del MUA (pintures, fotografies, escultures i ceràmica). A continuació, els tallers variaven segons l’edat dels participants: treballs d’experimentació amb el volum, interpretació dels diàlegs a partir de tècniques variades o elaboració d’escultures cinètiques que incorporaven efectes òptics i moviment.

El taller ha permès als alumnes aproximar-se a la figura i l’obra de l’artista d’Onil i experimentar amb els pressupostos estètics que el van convertir en pioner de l’abstracció geomètrica i de la utilització de les noves tecnologies aplicades a l’art. En paraules de David Alpañez, un dels educadors del MUA responsable dels tallers didàctics, “el resultat dels treballs ha sigut excel•lent i demostra la gran capacitat expressiva de xiquets i joves”. Segons Alpañez, “a partir d’estímuls visuals, els alumnes han sigut capaços d’assimilar l’essència de la creació plàstica de Sempere i dur a terme obres carregades de força, bellesa i sentiment”.

La selecció dels treballs es va dur a terme al MUA a principis de juny amb la participació dels tècnics de l’Àrea Didàctica i la professora de la Facultat d’Educació de la UA, Bibiana Soledad. Després de seleccionar els millors treballs de cada classe es va passar a triar un primer premi i dos finalistes per cadascuna de les 4 categories establides, dues d’educació infantil i primària i dues d’educació secundària i batxillerat. Els premis consisteixen en lots de material artístic, llibres, samarretes i diplomes, com també càmeres fotogràfiques i mp4 per als més grans. Tots els treballs es podran veure a la sala Polivalent del MUA, que estarà oberta des de les 11 del matí.

Fitxer adjunt: Alumnos en el MUA

Fitxer adjunt: Listado premiados