IDIOMES PER A LA RELACIÓ AMB ELS MERCATS INTERNACIONALS

El 5 de juliol comencen els cursos intensius de japonès, xinès, anglès i alemany que les seus universitàries de Villena i la Marina ofereixen aquest mes dins de l’oferta de cursos d’estiu de la Universitat d’Alacant. Quatre cursos amb els quals les seus pretenen formar estudiants i professionals en la cultura i els idiomes que presenten una major projecció empresarial.

El curs Xina: Curs Intensiu de Llengua, Tradició Cultural i Negocis tindrà diferents mòduls d’iniciació amb una metodologia teoricopràctica perquè els alumnes puguen començar a comunicar-se en una llengua que parlen vora 1.200 milions de persones. Des de l’alfabet fonètic als caràcters, amb pràctiques de protocols de salutació, comiats, negociació i coneixement de la cultura bàsica, les classes es plantegen com una eina fonamental per a poder iniciar contactes comercials amb Xina.

A causa de la gran importància econòmica del sud-est asiàtic, també es presenta el curs Japó: Curs Intensiu de Llengua, Tradició Cultural i Negocis, amb una estructura molt semblada a l’anterior, en el qual els assistents coneixeran els caràcters bàsics (hiraganes) de la llengua nipona i les estratègies i formes d’inversió més interessants per a relacionar-se amb les empreses de Japó.

Per a completar aquesta programació lingüística, Communicative Practice for English Teachers, té un doble objectiu: brindar als alumnes l’oportunitat de posar en pràctica les seues habilitats comunicatives en llengua anglesa (nivell avançat, C1 del Marc Europeu de Referència), i reflexionar sobre la seua experiència docent. Orientat a estudiants de Filologia Anglesa o docents de magisteri amb l’especialitat en anglès, el curs serà impartit íntegrament en anglès. Aquests tres cursos tenen una durada de 20 hores i tindran lloc del 5 al 9 de juliol.

Una altra àrea en la qual la Universitat d’Alacant ha volgut incidir ha sigut l’estreta relació que les poblacions de la Marina mantenen amb els residents alemanys. Així, Mediació Intercultural en l’Àmbit Sanitari Alemany-Espanyol-Alemany és el curs que la Seu Universitària de la Marina ofereix especialment a estudiants de l’Escola d’Infermeria de la Universitat d’Alacant, als de la Llicenciatura de Traducció i Interpretació i a professionals del sector sanitari del nostre entorn. L’objectiu del curs és la millora del servei d’assistència sanitària, i pretén preparar l’alumne per a la beca de Mediador Intercultural en l’Àmbit Sanitari de la Conselleria de Sanitat de la Comunitat Valenciana. Amb una durada de 30 hores, se centrarà en el treball pràctic de traducció i interpretació de textos orals i escrits, i les terminologies mèdiques alemanya i espanyola.

Les matrícules continuen obertes mentre hi haja places disponibles. Més informació en http://web.ua.es/va/cursos-verano o telefonant al 965 90 93 23.