INAUGURACIÓ DE LA BIBLIOTECA ENRIC VALOR

El dia 8 de juny, a partir de les 19'30 amb una sessió de portes obertes, tindrà lloc a la Seu Universitària Ciutat d’Alacant la inauguració de la Biblioteca Enric Valor, de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC). A les 20'00 h començarà l'acte inaugural amb Joan Borja, Director del departament de Filologia Catalana de la Universitat d’’Alacant, que dissertarà breument sobre la “Contribució d’Enric Valor a la literatura popular valenciana”, i Vicent Pitarch, Delegat de l’IEC a Castelló, que parlarà sobre “L’Enric Valor gramàtic i l’Institut d’Estudis Catalans”. Presidiran l'acte Catalina Iliescu, Directora de la Seu Universitària Ciutat d’Alacant, i Salvador Alegret, Delegat per a l’Àrea Territorial de l’IEC, en representació del President de la mateixa institució.

La Biblioteca Enric Valor és un centre bibliogràfic especialitzat que posa a disposició dels estudiosos el fons editorial de l’Institut d’Estudis Catalans i que compta, a més, amb una secció dedicada a la figura d’Enric Valor, on es pot trobar la majoria de les obres de l’autor com documentació personal diversa cedida per la família Valor i per altres persones properes a l’escriptor.

L'origen d'aquesta biblioteca especialitzada es troba en la signatura del conveni de col•laboració entre la Universitat d’Alacant (UA) i l’IEC (novembre del 2005), pel qual aquesta última institució va fer donació, per partida doble, de tot el seu fons bibliogràfic propi a la UA. Així, un exemplar de cada unitat del fons s'ha anat distribuint temàticament entre els diferents centres bibliotecaris de la Universitat d’Alacant, i un altre s'ha concentrat, repartit per col•leccions, a la nova biblioteca de la Seu Universitària (2a planta de la Seu Ciutat d’Alacant), que romandrà oberta al públic cada dilluns, dimecres i divendres de 10'00 a 12'00. A més, se'n podrà consultar el catàleg telemàticament a través de la pàgina web de les biblioteques universitàries de la UA.

L'edifici que acull la nova biblioteca havia estat seu de l’Escola de Comerç d'Alacant, institució on Enric Valor va realitzar els seus estudis de peritatge mercantil. La Biblioteca Enric Valor, a part de fons de l'escriptor, conté uns 2500 volums editats per l'IEC, datats a partir de 1913 i distribuïts fonamentalment en les cinc seccions: la Historico-Arqueològica, la de Ciències Biològiques, la de Ciències i Tecnologia, la Filològica, i la de Filosofia i Ciències Socials. A part d’aquestes seccions, el fons de l’IEC conté també una secció de Publicacions Generals i una altra de coedicions amb altres entitats.

Delegació de l'Institut d'Estudis Catalans a Alacant
(3a planta de la Seu Ciutat d'Alacant)