L'INTIMISME DE RAFA XAMBÓ, A LES NITS DE LA SEU

El cantautor Rafa Xambó presentarà el seu disc Andanes el pròxim 15 de juliol, a les 21.30 hores, a la Seu Ciutat d’Alacant, dins de la programació estival Les Nits de la Seu. El treball ha comptat amb la col•laboració d’Albert Ortega amb guitarra elèctrica i acústica, mandolina, teclat, cors, baix, percussió i programacions, de Miquel Gil a les veus i cors dels temes Aiguacels i Assassins del sud i de Sento “El bala” amb l’acordió.

Després de dècades de silenci musical, Rafa Xambó torna als escenaris acompanyat per La Fusteria: Àlvar Carpi, Josep Maravilla i Bernat Pellicer. Junts aconsegueixen moments d’intensa bellesa en les cançons més intimistes, i amb l’execució de ritmes brasilers o rockers en els temes més moguts, alegres, festius o de crítica àcida al món que vivim.

Rafa Xambó va nàixer a Algemesí (Ribera Alta). En la dècada dels 70 va participar molt activament en el moviment de la Nova Cançó. En 1974 va guanyar el Primer Premi del Festival de Noves Veus (Sabadell). En 1992 va coproduir el disc Ciutat Magnètica, segon disc en català de Bustamante, on Xambó interpretava una versió d’un tema de Lou Reed i col•laborava en altres cançons com a lletrista.

El seu tercer disc, Cançons de la memòria de trista, va rebre el Premi Ovidi al millor disc de cançó d'autor l'any 2007. Xambó és professor de Sociologia a la Universitat de València, col•labora en diferents mitjans de comunicació i ha participat en diverses causes per la llengua i cultura valencianes, com la constitució del Col•lectiu Ovidi Montllor de Músics en Valencià.

Entrada lliure limitada a la capacitat del local.

Fitxer adjunt: Programación julio y agosto